R of SPSS DATA ANALYSE

Status
Niet open voor verdere reacties.

psyjeroen

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
65
Geachte mensen van de helpmij website.
Ik ben aan het proberen data te analyseren met de software SPSS maar ik vraag me af kan dit ook met EXCEL?
Ik werk veel met variabelen en ik moet ook met kans berekening werken.
Mijn vraag is, Hoe kan ik dit doen met SPSS of EXCEL?
 
Je verstrekt te weinig informatie over je data (soort, hoeveelheid), je analyses (beschrijvende statistiek, toetsende statistiek) en de presentatie van de resultaten.

Kijk in Excel bijv. bij mathematische en databasefunkties.
 
dank u

Je verstrekt te weinig informatie over je data (soort, hoeveelheid), je analyses (beschrijvende statistiek, toetsende statistiek) en de presentatie van de resultaten.

Kijk in Excel bijv. bij mathematische en databasefunkties.

Dank u voor informatir
 
SPSS en zeker R hebben een steile leercurve, maar als de basis van je statistiek niet goed genoeg is gaat Excel je ook niet helpen.
Het resultaat hangt sterk af van wie en hoe het erin gestopt wordt...
Kyplot 5.0 is freeware en is een mini-SPSS achtig programma. Je kunt er met een csv bestand importeren of puur plakken vanuit excel of een ander programma waarin de data correct in kolommen staan.
In gebruik nu zelf Kyplot omdat het een zeer toegankelijke 3D met een 4e dimensie plot toestaat....
Vanuit excel de data pasten en in een paar minuten heb ik dat voor elkaar en kan ik hem laten roteren, maar ik kan ook heel simpel de doorsneden maken van de XY, XZ en YZ vlakken om verder te analyseren.
Tis maar hoeveel energie je erin wilt steken, dat moet je allemaal zelf doen en hooguit met een gerichte vraag hier komen.
en... als je niet voldoende inhoud hebt... laat je naar een cursus sturen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan