• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tekst kleuren als voldaan wordt aan meerdere voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan2812

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
14
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een werkblad om orders bij te houden. Nu wil ik natuurlijk dat zoveel mogelijk automatisch gaat zo ook het volgende.

Ik wil graag dat de tekst in Aanvraagdatum rood kleurt als er na 2 dagen na 'vandaag' nog een 'x' staat in Onbevestigd.
Daarnaast als het niet teveel moeite is wil ik graag dat de 'x' in Onbevestigd verdwijnt als ik een 'x' invul in (Deels) Bevestigd. En dat dit dan ook geld voor alle drie de rijen.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt.

Ik hoor het wel als er nog vragen zijn.

Bedankt alvast

Johan

Bekijk bijlage Test.xlsx
 
met een beetje VO en een beetje VBA:


VO:

PHP:
=EN($C5<=VANDAAG()-2;$D5="X")

van toepassing op :
PHP:
=$C$5:$C$9

VBA:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Application.CountIf(Rows(Target.Row), "x") > 1 Then Cells(Target.Row, 4).Value = ""
End Sub
 

Bijlagen

  • Johan2812.xlsm
    14,4 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Ja dit is al super.

Alleen ga ik dan toch nog even zeuren:
Kan het dan ook zo zijn dat er maar 1 'x' kan staan in Onbevestigd/Deels bevestigd/bevestigd?
En kan de datum ook rood blijven bij een x in Deels bevestigd?

En hoe kan ik dit overnemen in een ander bestand?
 
zo beter?

En op de vraag hoe je dit in het "echte" bestand moet overnemen kan ik geen antwoord op maat op geven. Maar het is ook makkelijker als je een voorbeeldbestand plaatst welke qua indeling verder gelijk is aan je 'echte" bestand.

Anders zal je even moeten doorgronden hoe en wat....
 

Bijlagen

  • Johan2812 poging 2.xlsm
    14,6 KB · Weergaven: 29
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan