Gratis wordpress website

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Berichten
142
Hallo, ik had het vandaag discussie, daar werd me gezegd: “als je bang bent voor het hacken van je website, dan moet je maar gewoon een gratis wordpress website maken”.

Maar nu vroeg ik mij af, is dat zo?
Is een gratis wordpress website sowieso ‘veiliger’ tegen allerhande hacks en attacks, omdat je als gebruiker inderdaad niet bij dingen als je direct admin kan?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
 
Laatst bewerkt:
De gehostte versie van WordPress (om het zo maar even te noemen, omdat WordPress in het algemeen al gratis is) is speciaal bedoeld voor mensen die geen tot weinig verstand hebben van het maken van websites, de niet opgezadeld willen worden met de procedures zoals uploaden en installeren. Omdat je hierbij geen plugins kan installeren is het wel behoorlijk beperkt in gebruik. Verder moet je ook aannemen dat de servers van WordPress uitstekend beveiligd zijn. Maar als je het zelf host dan moet je natuurlijk ook erop letten dat alles goed veilig is. Omdat het aandeel van WordPress behoorlijk hoog is en er veel plug-ins voor zijn, vinden er dagelijks miljoenen hackpogingen plaats. Een goede beveiliging, het op tijd installeren van updates moet ervoor zorgen dat WordPress op jou server veilig blijft.
 
Hallo, ik had het vandaag discussie ...
Is een gratis wordpress website sowieso ‘veiliger’ tegen allerhande hacks en attacks, omdat je als gebruiker inderdaad niet bij dingen als je direct admin kan?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd.
Is wordpress ooit veilig geweest je kan het vergelijken met een lappendeken.Als ik in de code kijk vraag ik me soms af of zij nog wel weten hoe het zit .
En voorlopig is het één van de lijst nog niet volledig php7 ready zoals symfony ect ...
Velen kunnen er niet tegen als er iets van hun heilige graal wordt gezegt maar ik hoop weer enkele mensen met de voetjes op de grond te hebben gezet.
En als iemad wil dit wil weerleggen dan geeft u mij maar een aangetekend schrijven met de melding dat ik deze even mag plat leggen met vrijwaring (met handtekening ).
 
Is wordpress ooit veilig geweest

Als je de juiste plug-in installeert voor de veiligheid, je zet je files niet op 777 ;) en je doet zelf geen gekke dingen in je files, ben je veilig.
Heb meerdere (ik geloof 10) website met WP en nog nooit is er eentje de mist in gegaan. Nog nooit gehackt, nog nooit vreemde dingen gebeurt.

Dus ik weet niet, maar WP is aardig veilig. De gene achter de computer (of voor als je dat wilt) is de enige die er de hand in heeft. Net zoals bij een besturingssysteem is de gebruiker DE gene die alles zelf in de hand heeft.
 
Er staat ook:
Hoe de malware WordPress-sites precies infecteert wordt niet gemeld. Wel melden de onderzoekers dat de malware naar andere websites kan zoeken om daar de "infectieroutine" uit te voeren.
Dus men weet iets maar ze weten niet hoe. Wel, als ik daar van uit moet gaan!!


Er zijn ook handige plugins, of het kan ook gewoon met .htaccess om zo een test site weer met een password te beschermen. Verder zijn er al goede plugins om je security te scannen. Sucuri is er zo eentje. Wat blijft is natuurlijk regelmatig je site controleren op rare dingen. En goeie backups bijhouden.

En dat zeg ik toch, de gene die achter de pc zit, is nog altijd de beste persoon om de website te beveiligen, En dat heb ik voor al mijn websites goed gedaan.
 
Er is nog een manier om WP te installeren naast:
...de verschillen ..... van de gratis wordpress t.o. de wordpress die je bij een betaalde hosting kan installeren
Namelijk: je neemt een gratis hoster waar je zelf Wordpress net zo kunt inrichten als je zelf wilt, met plugin en al, net als op een betaald hosting.
Heb je al een (gratis maar mooie!) domeinnaam dan link je die door naar die site en klaar, je hebt alles gratis met alle opties van een betaalde versie.
Ik doe dit voor een enkeling, mijn zoon helpt ook (webdesign) en is volledig reclame vrij.....Heb er niet veel tijd voor, maar geef even aan dat dit nog een optie is.
En inderdaa: degene achter de PC bepaalt in sterke mate hoe veilig het is... tja 777 ... das een brug te ver als je nog nooit in rechten verdiept hebt..... ik denk dat >95 wellicht >> 99% van NL-ers echt niet weet waar 777 over gaan ivm websites...( of op een pc..).
 
Namelijk: je neemt een gratis hoster waar je zelf Wordpress net zo kunt inrichten als je zelf wilt, met plugin en al, net als op een betaald hosting.

Ach, als je Versio neemt, mijn website uit mijn handtekening kost bij elkaar (naam en hosting) nog geen 12 euro per jaar.
Waar praten we over?!

Een gratis hosting geeft je geen handreiking als er iets is gaat, Versio wel (ticket aanmaken en je krijgt antwoord).

Wil je iets simpels (en je wilt geen eigen plugins en zo) dan volstaat wordpress.com; je neemt dan een eigen domeinnaam en die laat je doorlinken.
Zoals ik gedaan heb met deze website: steunpunt-linuxmint.nl
(dat is de domeinnaam bij Versio die doorgelinkt is naar https://linuxmintsteunpunt.wordpress.com/
 
Volgens mij ging het om het principe dat het anders on.
Waar praten we over?!
Er zijn mensen die daar een week van eten... Laten we dit niet voor een ander beslissen. En als die met een oude en vaak gekregen pc ook deze hobby hebben, dan is die 12 euro besparing toch mooi meegenomen....

En het ging juist erop om dat je dus toch gratis kunt zijn en toch zelf plugins kunt installeren en je dit niet wilt:
dan volstaat wordpress.com;
Ik ga dat niet invullen voor een ander, dus die keuze is er echt en die werd niet genoemd in het overzicht.
 
12 euro per JAAR!!

Maar nee, ik bedoel met waar praten we over, die 12 euro per JAAR.
Ik kan niet in iemands portemonnee kijken, maar geloof me dat ik weet dat je van 12 euro een week lang NIET van kan eten. (heb ooit oud brood van de bakker moeten bietsen om mij en mijn honden in leven te houden.)

En welk overzicht bedoel je? Het artikel ging over de verschillen van de wordpress.com en wordpress.org
Niet om hoe het nog anders kan.

Daar kom jij mee.
De vraag van de TS is eigenlijk deze:
Is een gratis wordpress website sowieso ‘veiliger’ tegen allerhande hacks en attacks, omdat je als gebruiker inderdaad niet bij dingen als je direct admin kan?
 
Is een gratis wordpress website sowieso ‘veiliger’ tegen allerhande hacks en attacks, omdat je als gebruiker inderdaad niet bij dingen als je direct admin kan?
Ja... dus kun je je afvragen of dat zo is... of je richt het zelf in betaald of bij een gratis hosting.

In het artikel dat je aanhaalt: https://www.dropbox.com/s/i072h84ehk66slc/WP test2.pdf?dl=0
komt het woord veiligheid of iets dat er op lijkt totaal niet voor... het gaat alleen over de andere zaken en niet over deze quote die je mij nu voor de neus houdt.
Dit voelt bij mij niet aan als een prettige manier van discussie.
 
Dit voelt bij mij niet aan als een prettige manier van discussie.
ik heb het idee dat je het voor jezelf wel heel moeilijk maakt.
En je leest het zoals jij het lezen wilt, en niet hoe ik het bedoel, namelijk alleen maar goed.

Ik stop dan ook in deze topic.
 
Lijkt me de omgekeerde wereld dat achteraf altijd anders bedoeld is....
Kan een keer gebeuren, maar dan had je het meteen moeten zeggen, dan was het normaal antwoord geweest.
Nu voel ik me terecht niet prettig bij het aanhalen van:
Is een gratis wordpress website sowieso ‘veiliger’ tegen allerhande hacks en attacks, omdat je als gebruiker inderdaad niet bij dingen als je direct admin kan?

Zeker als je zelf lang hebt kunnen nadenken over een goed bedoeld artikel en je dat als voorbeeld op de vraag probeert te geven en tot mijn verbazing staat er geen woord over veiligheid/hacken in, wat je wel verwacht...

Als er vervolgens via een omweg de bal bij mij gelegd wordt... vind ik dat oprecht niet prettig, of twijfel je daar soms aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan