Huidige logged in user Wordpress MySQL -> Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Micheltje13

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2011
Berichten
132
Hi allemaal,

Ik wil de volgende situatie creëren. Via mijn Wordpress site met MySQL database erachter hebben we gebruikers. Deze gebruikers hebben een e-mailadres. Nu kan ik gegevens uit de database halen en deze bijvoorbeeld in Excel of PowerBI zetten. Nu wil ik deze gegevens gebruiken om in PowerBI te zetten. De koppeling is inmiddels gelegd echter zijn we op zoek naar de volgende situatie.

1. Er is een dashboard gecreëerd in PowerBI.
2. In dit dashboard is een koppeling gemaakt met het klantnummer
3. Het emailadres van de gebruiker is gekoppeld aan het klantnummer
4. De dashboard is ge embed in de website.
5. Wanneer er een gebruiker in logt met zijn of haar mailadres moet hij/zij het dashboard te zien krijgen met de gegevens voor haar/zijn bedrijf.

Het hangt er dus vanaf wie er is ingelogd wat voor dashboard je te zien krijgt. Er is 1 dashboard met alle klanten. Maar als Jantje van Jantje's Schilderwerken inlogt krijgt hij het dashboard te zien van zijn bedrijf. Logt Pietje van Pietje's Stucadoor in dan krijgt hij het dashboard te zien van Pietje's Stucadoor. Dit willen we bereiken door de koppeling met het mailadres. PowerBI moet dus herkennen welk mailadres is ingelogd door middel van de koppeling met de MySQL database zodat de ingelogde gebruiker de juiste gegevens op het dashboard te zien krijgt.

Ik heb wel het een en ander voorbij zien komen over select_current_user. Maar ik kom hier niet heel ver mee.

Heel plat gezegd krijg je dus: Als ingelogde emailadres is:jantje@schilderwerken.nl dan dashboard Jantje's Schilderwerken, anders niets. Als ingelogde emailadres is pietje@stucadoor.nl dan dashboard Pietje's Stucadoor, anders niets. enz..

Wellicht kunnen jullie mij helpen!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan