kan bestanden uit oudere versies van office niet openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
We werken o.a. in een team waarin mensen werken met de oudere versies van Office. Deze versies van Office bewaren de bestanden niet als .docx, .xlsx, pptx, enz, maar als .doc, .xls en .ppt.

Maar Office 365 (Essential? - zonder de desktopapplicaties, alleen de webversies) lijkt de oudere versies niet te kunnen openen. Doe ik iets fout?

Vriendeliljke groet,
Guido
 
Als je de files via het programma dan zelf opent:
Let us open a new Excel 2016 document, click on file----open----navigate to the documents that are saved in the previous version and check if it works.
of deze:
Let us right click on the file that is downloaded, left click on properties, in the general tab let us click unblock and click ok and check if it works.

Kijk ook eens naar deze.
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook het vrije, open source, Libre Office kunnen proberen.
Ik kan zelfs met PPT 2013 mijn ppt bestanden uit 1995 niet meer openen, die van Office 95 kwamen. Zal de (geïnstalleerde) filters toch nog eens nalopen.
Voor tekst was vroeger rtf HET format om compatibel te blijven, ik hoor er steeds minder over wrs omdat MS het grootste deel vd markt heeft en Libre Office het lukt om ook docx te openen? Heb me er niet verder in verdiept...

Met docx omzetten naar rtf, zet Word de foto's/plaatjes (als die erin zitten) gewoon in de map erbij.... Een docx is eigenlijk ook een soort zip bestand.. je kunt ze met een unzipper er ook uit halen.... Beiden manier zijn handig om het snel en in een keer te kunnen doen ipv 1 voor 1 ze eruit copyen vanuit docx.
 
In verband met samenwerking met andere personen en andere software is een overstap naar LibreOffice niet gewenst. Het is iets wat we eerder hebben overwogen, maar het is voornamelijk de andere software waarin we de powerpoint-presentaties nodig hebben die tegenstribbelt als het geen echte Powerpoint-presentatie is.
 
Dat antwoord van route99 is niet te volgen. Dat is de vraag ook helemaal niet. @guido. Heb je mijn suggesties nog bekeken/uitgevoerd?
 
Maar Office 365 (Essential? - zonder de desktopapplicaties, alleen de webversies) lijkt de oudere versies niet te kunnen openen. Doe ik iets fout?Guido
Naar mijn gevoel de juiste lijn, alleen een andere oplossingsbenadering.
Tja dan moet je toch terug naar een compatibel systeem zoals ik voorgesteld heb.

Immers jouw voorstellen gaan over de locale Office 365 Home, de simpele versie van O-365. De online versie heeft voor zover ik weet beperkte opties... dus dat zal een een van zijn.

Dus neem Libre Office dan heb je iig geen extra licentie kosten...

https://servicedesk.calpoly.edu/supported-file-formats-office-365

Word Online can’t save documents in the .doc or .dot formats.
.....
Excel Online can’t save spreadsheets in the .xls or .xlt formats.
....

PowerPoint Online can’t save presentations in the .ppt or pps formats.

Dus je kunt nooit compatible opslaan voor oudere Office systemen, backwards....
Voor Office 2003 was er een fileconvertor optie te downloaden waarmee je toch docx kon lezen EN opslaan, maar das een vd weinige systemen die dat destijds had.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan