problemen met opslaan in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

lisa1953

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2018
Berichten
2
Voor het bijhouden van een site maakt mijn man gebruik van Access. De wijzigingen slaat hij op als een PDF bestand. Tot voor kort had hij hier nooit problemen mee maar sinds hij een nieuwe laptop heeft krijgt hij, als hij wil opslaan de volgende foutmelding:
"De sectie is breder dan de pagina maar de extra ruimte is leeg. Het is mogelijk dat een aantal pagina's leeg is. De rapportbreedte is mogelijk groter dan de paginabreedte"

Het vreemde is dat, als ik op mijn laptop dezelfde wijzigingen aanbreng in dit bestand ik het wel zonder problemen kan opslaan.
Ook als ik vervolgens dit bestand met een USB-stick overzet op de laptop van mijn man biedt dit geen oplossing. Hij blijft bovenstaande foutmelding krijgen.
We werken beide met Office 365, dus daar zit geen verschil in.
Het lijkt erop dat de laptop voor het probleem zorgt. Maar dan houdt mijn kennis op om te weten wat ik daaraan zou kunnen doen.
Wie kan ons helpen?
 
Laatst bewerkt:
Een rapport (ik neem aan dat je het over een rapport hebt) maak je op op basis van een printer. Die printer heeft een minimale kantlijn, waar je dus in je rapport rekening mee moet houden. Ik vermoed dat je op de laptop een andere printer(definitie) gebruikt als die van je man. Kijk eens wat er gebeurt als je de bladspiegel van je rapport verkleint. Veel mensen maken een rapport op, en zetten de objecten dan nooit tegen de randen van de bladspiegel aan. Dat oogt op het scherm wellicht mooier, en het is makkelijker opmaken, maar eigenlijk onzinnig, omdat de witruimte op het rapport armworstelen bepaald door de marge instellingen.

Dus vaak kun je dan alles oppakken en een stukje naar links slepen. Hetzelfde geldt voor de rechter marge; ook daar hoef je op het scherm geen witruimte vrij te houden. Ik vermoed dat je het rapport maar heel weinig hoeft te verkleinen om het probleem op te lossen.
 
opslaan in Access lukt niet

Hallo OctaFish,


Dankjewel voor je reactie. Het leek me vreemd dat je dan bij het opslaan een foutmelding krijgt. Maar we hebben het nagekeken en inderdaad stond bij mijn man de printer die we gebruiken niet als standaardprinter ingesteld. Na dit te hebben gecorrigeerd hebben we in Access weer het bestand geprobeerd op te slaan en het ging goed. Fantastisch, hier zouden we zelf nooit aan hebben gedacht.

Heel hartelijk bedankt.
 
Je moet de boodschap niet zozeer zien als een ‘foutmelding’ als wel als een waarschuwing. Vanwege dus de marges die, bij een andere printer, tot lege pagina’s kan leiden. Voor mij een herkenbaar probleem, dat in de categorie ‘bekende oplossing’ viel. Fijn dat dat ‘m ook was! :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan