• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

op verschillende combinaties en de laagste waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

pollepap

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2009
Berichten
39
Ik zoek een oplossing voor het volgende. Ik heb een sheet" IW373 en hierin staan werkzaamheden welke moeten worden uitgevoerd. Daar heb ik ook nog een sheet " planning", waar ik in cel B2 een waarde kan plaatsen van het aantal uren welke ik beschikbaar heb. Ik zou via een knop in sheet" planning", data willen opzoeken in sheet "IW37" en dit volgende volgende criteria: Opzoeken in kolom E in sheet "IW37", alle combinaties waarvan de som gelijk is aan het getal in sheet"planning" in cel B2.Maar bij het maken van de combinaties zou ik dan ook de goedkoopste willen zoeken (deze kost staat in cel F van sheet " IW37" . Als de combinaties zijn gevonden deze dan plaatsen in sheet"planning" vanaf cel A. Met VBA autofilter kan je wel 1 voorwaarde zoeken, maar beide lukt me niet.Bekijk bijlage uren_versus_kost.xlsxBekijk bijlage uren_versus_kost.xlsx


Bedankt
 
hier de test bijlage

Hier de bijlage welke ik heb geprobeerd.


Op de sheet kost, heb ik alle macro's geplaatst en deze stap per stap. ideaal zou zijn dat deze verschillende macro's 1 stap is. Ook zoek ik een manier om het aantal laagste waarden te filteren op basis van een getal in een cel ( marco 12)Bekijk bijlage uren_versus_kost.xlsm
 
die kost is dat per persoon per uur? of is dat de kost voor alle personen in die rij voor alle uren in die rij.
als je in een b2 die uren invult, is dat voor een bepaalde taak? of maakt die taak niet uit? ( dan is het bezigheidstherapie )
en waarom doe je in je voorbeeld in eens b2 +5
 
Laatst bewerkt:
de kost, is de kost om het werk uit te voeren ( onderdelen). De waarde in B2, zijn het aantal uren dat in personeel kan inplannen. Ik doe B2+5, omdat stel dat sommige werken sneller zijn uitgevoerd, dan dat het was gepland, ik een aantal extra werken kan laten uitvoeren
 
Zonder tussenkomst van blad 'KOST'

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Planning").Cells(4, 1).CurrentRegion
    .ClearContents
    a = .Parent.[B2].Value + 5
    With Sheets("IW37").Cells(1).CurrentRegion
      .Sort .Cells(1, 6), , , , , , , xlYes
      ar = .Value
    End With
    For j = 2 To UBound(ar)
      If ar(j, 5) + t <= a Then t = t + ar(j, 5) Else Exit For
    Next j
    .Resize(j - 1, 5) = ar
  End With
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan