Importeren adressen als csv bestand lukt niet in Windows live mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

punkin`Pete

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2005
Berichten
21
Mijn Opera mail applicatie is defect. Ik wil het adresboek via csv importeren in Windows Live Mail maar ik denk dat het converteren van Opera's .adr bestand naar csv niet helemaal juist is.

Na de conversie van adr naar csv staat op iedere regel in kolom A van excel het als onderstaand genoteerd. Is dat correct?

"Ronald Nierop","ronaldnierop@hotmail.com"

vaak staat de het ook als onderstaand:

"info@hetpostkantoor.info","info@hetpostkantoor.info"

via de importfunctie van Windows Live Mail kan ik alle stappen doorlopen maar er gebeurt weinig. Ik geef aan dat het veld 'emailadres' gevuld moet worden.

Hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Peter.
 
Als ik de opbouw van het csv-bestand bekijk staan er in iedere kolom de betreffende gegevens. Dit zal dan afhankelijk zijn van wat je hebt geëxporteerd.
A Voornaam
B Achternaam
C Middelste naam
D Naam
E Bijnaam
F E-mailadres
G Adres thuis
H Plaats thuis
I Postcode thuis
etc. etc.

"Ronald Nierop","ronaldnierop@hotmail.com" Zo staat het niet bij mij want alles staat in een aparte kolom. Koppen/titel van de diverse kolommen, alles op de eerste rij.
Code:
Voornaam	Achternaam	Middelste naam	Naam	Bijnaam	E-mailadres	Adres thuis	Plaats thuis	Postcode thuis	Provincie thuis	Land/regio thuis	Telefoon thuis	Fax thuis	Mobiele telefoon	Persoonlijke webpagina	Adres werk	Plaats werk	Postcode werk	Provincie werk	Land/regio werk	Zakelijke webpagina	Telefoon werk	Fax werk	Pager	Bedrijf	Functie	Afdeling	Kantoorlocatie	Opmerkingen
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan