TV geeft geluid en signaal bij hdmi maar geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
Berichten
152
Hallo allemaal,
Ik heb een tv die alleen nog geluid geeft en een signaal dat er iets aan de hdmi verbonden is maar ik heb geen beeld. Het backlight brandt wel, als ik er met een zaklamp op schijn zie ik helemaal niks op het scherm. de tv heeft dus geen beeld maar wel geluid en een signaal en backlight staat aan. Waar ligt dit aan, het tcon board heb ik al vervangen, ligt het aan het main board?
Groeten Marc
 
Over welke tv gaat het merk/type/etc... zoveel mogelijk.
Waarom dacht je dat het tcon board stuk was? (hoe duur is die voor die TV?)
 
Het merk is : toshiba 40l7363d , Eerst had het tv ook geen geluid nadat ik het tcon board had vervangen had die wel geluid ineens maar nog geen beeld op de hdmi tenminste ik kan vga ook even testen en andere aansluitingen
 
alleen de aan/uit/standby knop op de tv doet wel , de knop voor het aanpassen van het volume daarentegen niet. Overigens de videochip op het moederbord wordt best heet.
 
nee ik kan niks zien en ik krijg geen response van de tv als ik ergens op druk
 
Je schreef wel geluid.. maar dat klopt dan niet? (geeft niet maar om het beeld compleet te krijgen).

https://www.amazon.de/product-revie...e=UTF8&filterByStar=one_star&showViewpoints=0
Komt vaker voor... de recensies bij Amazon waren trouwens niet zo denderend/sterk verdeeld.

Wat heb je er voor betaald en welk jaar gekocht ? Te goedkoop en al 5j oud... vrees dat je dan je verlies moet nemen, wat kost een compleet moederbord wel....
 
ja inderdaad, de tv heeft wel geluid nadat ik het tcon board vervangen had maar nog steeds geen beeld althans geen foto , backlight doet wel, als ik de tv verbind met hdmi kun je wel zien dat de backlight zich afstelt maar het beeld blijft weg
 
Kijk eens of Toshiba een tv forum heeft waar de kennis zit. Grotere kans dat er iemand met betere kennis/tips zit.
Of zo iemand moet zich nog melden.
Zag dat ze op ebay nog aangeboden worden voor 250-280 euro.
Nieuw onder de 600 stond er bij eentje.
Als je dan 200 euro voor een moederbord moet gaan betalen.... ?

Edit: kijk hier eens
https://forum.toshiba.eu/forumdisplay.php?195-TV-General-new-TV-models&
 
Laatst bewerkt:
O even een update, de knoppen op de tv zelf doen allemaal, ik heb geen afstandsbediening meer van die tv ,maar volume verhogen en verlagen werkt(twee knoppen op de tv zelf) en als ik bijvoorbeeld een zwart plaatje opzoek op mijn laptop(die verbonden is met hdmi) dan kun je zien dat het backlight bij zwart dimt en bij wit harder gaat branden. MAAR NOG STEEDS GEEN BEELD, Zal dit een panel zijn dat niet werkt
 
Kun je niet toch effe proberen wat meer gegevens te krijgen op het forum daar?
Als het de voeding is kun je met een relatief simpele meter de spanningen op de aangegeven punt ff checken.
Weet niet wat de vervanging vd voeding ook nog kost, maar het heeft geen zin idd om het mobo te vervangen, die op zich voor ca 30 euro niet duur is.
Soms staan er bij de aansluitingen de spanningen op het mobo maar lang niet altijd... Zou je nog na kunnen lopen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan