• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

aantal draaiuren na een bepaalde datum

Status
Niet open voor verdere reacties.

pas260

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Berichten
18
Hoi,
Omdat het onderhoud gedaan wordt na aanleiding van het aantal draaiuren heb ik een invul schema gemaakt. In tabblad daglijst vul ik het aantal uren in en via een vaste formule kan ik dan zien hoeveel iedere motor gedraaid heeft in een bepaalde maand.
Nu zou ik graag willen dat in tabblad Motor verversen in de "D"kolom aangeeft hoeveel uur de motor gedraaid heeft na de datum in de "C" kolom. Kan dit ? of moet ik dit anders aanpakken ?

Ik wil dus het volgende in tabblad motor verversen cel D3 de som van alle draaiuren van de hoofdmotor vanaf de datum in tabblad motor verversen cel C3. De uitkomst moet dan worden de som van tabblad daglijst invullen cel EN10 tot en met cel NB10.

Heb ik op een gegeven moment 300 uur dan ga ik de motor verversen en vul deze datum in motor verversen G3, dan zal automatisch die datum komen in C3 en zal de uitkomst vanaf die datum moeten tellen.

Pascal
 

Bijlagen

  • Help mij uren telstand.xlsx
    36,5 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
met een sommen.als formule moet je een eind komen.

zie bijlage.

deze formule kijkt naar de waarde in kolom C dus als je 23 mei aanpast naar een nieuwe datum dan zal na die datum worden gekeken.
 

Bijlagen

  • Copy of Help mij uren telstand.xlsx
    36,6 KB · Weergaven: 30
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan