Er is geen internetverbinding beschikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Hallo allemaal,

Ik heb sinds enkele weken last van een heel irritant probleem met Google Chrome. Regelmatig krijg ik de melding: Er is geen internetverbinding beschikbaar.

Hierna weer via connecties verbinding maken met de Wifi router en Chrome doet het weer even maar even later soms weer dezelfde melding. Erg vervelend aan het worden! :evil:

Op de achtergrond heb ik Spotify lopen en dat werkt gewoon dus er is wel een internetverbinding.

Ik heb een HP laptop met Windows 10. Wat is hier aan te doen?
 
Dat is ook wat. Probeer anders eerst eens automatisch een ip adres te laten toewijzen. Dat staat bij jou netwerk verbinding rechts onder en dan naar Netwerkcentrum > bij een verbinding maken of verbreken > klik op de verbinding die je hebt > knop Eigenschappen > selecteer de regel met Protocol versie 4 (TCP\IPv4) > Eigenschappen > dan de radioknop kiezen van Automatisch een ip adres laten toewijzen. Let wel: de getallen bij ip adres verdwijnen op dat moment, dus noteer die even. Daar onder is de string voor de DNS server, dat is de vertaler naar werkelijke adressen en te nemen routes over het Internet. Een goede DNS server is die van Google met 8 . 8 . 8 . 8 en als tweede er onder 8 . 8 . 4 . 4 Vaak staat er de voorkeur van de provider.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan