beeld hapert bij 60fps beelden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giovanni1997

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
45
sinds 1-2 weken kan ik geen 60fps video's meer bekijken op mijn pc. niet op youtube en ook niet in bijvoorbeeld VLC mediaplayer.

Verder werkt mijn pc prima en krijg geen errors, zoals "no singnal" ofzo. tis puur geen 60fps meer kunnen afspelen.

iemand enig idee wat dit kan zijn?

Specs:
nej0xk.jpg

Monitor: Asus MX25AQ
De videokaart, voeding, processor & 1 ram balkje zijn al van december 2011. Allemaal behoorlijk "oud" dus :$

dit zijn de resultaten van furmark (geen idee wat alles betekend, maar op internet werd dit programma overal genoemt):
2hmhn4l.jpg
 
Ik kon ook niets meer met video doen en het batterijtje was leeg. Daardoor kon de computer niet meer regelmatig genoeg tellen. Dit zeg ik alleen nog op zondag.

De gegevens op de afbeeldingen lijken mij prima en bovendien is de driver geïnstalleerd. Kijk echter nog eens of de geluid driver een recentere datum heeft en bij jou vervangen is, bij gewoon stereo kan Windows ook zonder deze driver of stuurprogramma dus gewoon eens weghalen bij Programma's en onderdelen.

Wat wel eens wil veranderen dat zijn de codex (afspraken over hoe video afgespeeld moet worden). Download bijvoorbeeld K-Lite Codex Pack. Bij instellingen kan je meestal kiezen voor kwaliteit of prestaties, kies daar prestaties. Ook kan je achtergrond processen moeten uitschakelen. In de volgende video worden deze en andere ideeën om Windows te versnellen in beeld gebracht. https://www.youtube.com/watch?v=ZGrYmbnOsJk

Wil je meer programma's zien die opstarten als via de opdracht msconfig, dan moet je AutoRuns een overzicht ervan laten opstellen. Iets wat het systeem erg kan belasten dat zijn indexeerders (cloud service zoals Dropbox of Windows search service en allerlei update zoekers voor programma's. Met AutoRuns kan je vast wel allerlei achtergebleven rommel vinden. Het is trouwens zoeken in een lange lijst. Met al deze tips heb je denk ik best wel veel oorzaken uitgesloten.

Welke Windows versie heb je en hoe weet je dat alleen de 60 fps video's niet goed afspelen?
 
Daar gaan we weer met het beruchte "batterijtje"....ppffffff
Windows-versie staat overigens duidelijk in de onderste screen ( links ) van Geeks3DFurmark...
 
Ja, het is zondag he.

Dit programma is voor 32 bits besturingssystemen. Waarom dat weet ik niet. Verder ook niks meer te melden en te vragen.
 
Ding al eens goed uitgestoft?

Lijkt mij het te warm wordende geheugen op de grafische kaart, wordt niet rechtstreeks gekoeld en er zit geen tempsensor op.
 
Ding al eens goed uitgestoft?

Lijkt mij het te warm wordende geheugen op de grafische kaart, wordt niet rechtstreeks gekoeld en er zit geen tempsensor op.

ook als de pc net aanstaat kan ik geen 60fps meer afspelen, dus dit lijkt me niet.
 
Alfred2 begint bij iedereen altijd over het moederbord batterijtje, dat is zijn fetish...
Als jouw pc gewoon normaal opstart, zonder dat je eerst tijd en datum moet invoeren, is er niets aan de hand met die batterij.
Daarbij is de levensduur van zo'n batterij gemiddeld zo'n 5 - 6 jaar, sommige nog veel langer.Ik heb hier een Core i7 systeem draaien uit 2009 met een Asus moederbord waar nog steeds de originele batterij op zit, werkt feilloos.
Maar het komt in uitzonderlijke gevallen voor dat zo'n batterij binnen 5 jaar "leeg" is...maar nogmaals, dan zou je tijdens de POST dus een melding moeten krijgen dat je tijd en datum correct moet instellen..
 
Je schrijft dat je de voeding ook al wat jaren hebt, nu is MStech niet 1 van de betere bouwers voor voedingen .. (hoger dan gemiddeld komt dit merk écht niet als het om stroomleverantie (power) gaat)
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt met een andere (merk)voeding ..
en vergeet de tip om je systeem uit te stoffen niet !! (deze kost het minst, mits je het goed doet :D)
Houd bij het uitstoffen/(luchtbus bijvoorbeeld) de ventilator tegen met bijvoorbeeld je vinger vóórdat je begint met blazen !
Vergeet ook de voeding niet uit te blazen (van binnenuit naar buiten)
nu je dan toch bezig bent, neem de processorkoeler ook onder handen ..

Succes !
 
ik denk dat ik alle hardware maar ga vervangen, in ieder geval de voeding en videokaart. deze zijn al zo oud en niet meer van deze tijd (kan geen win10 draaien ivm geen drivers beschikbaar voor mijn hardware). bedankt voor de tips allemaal. Is het merk thermaltake (voeding) wél goed of raden jullie wat anders aan?
 
Hier een overzicht van A-merk voedingen.
Ik zou een voeding kiezen die minimaal een 80Plus, maar liever nog een 80 Plus Bronze certificaat ( of beter ) heeft.
Een goede voeding is essentieel voor prestaties, levensduur en systeem-stabiliteit en op een dermate belangrijk onderdeel moet je, naar mijn mening, dan ook niet bezuinigen.
Afhankelijk van de energiebehoefte van processor + videokaart ( plus een kleine marge ) kies je het vermogen van je voeding.
Indien die behoefte bijv. uitkomt op 450 Watt hoef je dus geen 700 Watt voeding aan te schaffen, dat is pure nonsens. dan kies je iets tussen de 520 en 620 Watt.

Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van Seasonic als het om voedingen gaat, goed, betrouwbaar en, uit eigen ervaringen, goede support door zowel fabrikant als NL-importeur. :thumb:
 
Ik kon nog bedenken; Hardware versnelling uitzetten, in de browser of bij VLC speler kan dat bij de instellingen en omdat de problemen ineens begonnen het terug gaan naar een systeemherstelpunt. Kijk bij drivers of de beeldscherm adapters opmerkingen hebben, als er iets met de grafische driver is dan schuiven vensters slecht en scrollen pagina's schokkerig.
 
Hier een overzicht van A-merk voedingen.
Ik zou een voeding kiezen die minimaal een 80Plus, maar liever nog een 80 Plus Bronze certificaat ( of beter ) heeft.
Een goede voeding is essentieel voor prestaties, levensduur en systeem-stabiliteit en op een dermate belangrijk onderdeel moet je, naar mijn mening, dan ook niet bezuinigen.
Afhankelijk van de energiebehoefte van processor + videokaart ( plus een kleine marge ) kies je het vermogen van je voeding.
Indien die behoefte bijv. uitkomt op 450 Watt hoef je dus geen 700 Watt voeding aan te schaffen, dat is pure nonsens. dan kies je iets tussen de 520 en 620 Watt.

Persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van Seasonic als het om voedingen gaat, goed, betrouwbaar en, uit eigen ervaringen, goede support door zowel fabrikant als NL-importeur. :thumb:

super bedankt. ga denk ik een be quit 600watt voeding halen :)
 
Systeem zou aan een vermogen van 550 Watt genoeg moeten hebben maar aangezien het een al wat ouder AMD-systeem betreft met zowel AMD cpu als gpu zou ik inderdaad voor een model van rond de 600 Watt gaan.
Ik kan je deze Seasonic aanbevelen... :thumb:

Ik verwacht dat hiermee jouw probleem grotendeels is opgelost. Je houdige voeding ( die MS-tech ) is geen beste, geen enkele certificering en 2x 12V rail, 1 enkele rail is in dit geval beter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan