• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

PDF knippen en mailen naar verschillende ontvagers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mohammad

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Berichten
44
Hallo,


Ik heb maandelijks een pdf-bestand met 1500 loonstroken en een Excel bestand met werknemersgegevens zoals naam, e-mailadres en personeelsnummer. Naam en personeelsnummer zijn vermeld op de loonstroken.

Doel:
Ik zou graag de loonstroken mailen naar de verschillen werknemers.

Ik heb gedacht aan de volgende stappen:
De loonstroken knippen per loonstrook en opslaan als losse PDF bestandjes ( 1500 pdf bestanden) met een unieke naam zoals personeelsnummer
E-mailadres matchen met het goed pdf bestand en mailen met een standaard tekst
Het zou mooi zijn als de bestanden beveiligd kunnen worden met een wachtwoord (voor iedereen hetzelfde)

Alle reacties zijn welkom en alvast bedankt voor het meedenken.
 
Simpel op te lossen. Afspreken met degene die de loonstrookjes aanlevert dit per persoon te leveren. Naamgeving liefst met personeelsnummer.pdf . Dan is het simpel te matchen met de gegevens in Excel.
 
Bedankt voor je reactie. Op de afdeling even gevraagd. Het kan helaas niet op personeelsnummer opgeslagen worden. Stel dat het had gekund, hoe doe je dan de match?
 
Plaats wat relevante voorbeeldbestanden. Dat praat een stuk makkelijker.
 
Die voorbeelden gaan echt nergens over. Een lege loonstrook met vermelding factuurnr. en huurder.

Punt is dat je ergens iets vandaan moet halen om met 101% zekerheid de match te kunnen maken en de pdfjes los te kunnen knippen. Is iets met privacy en zo. Gaat een boel werk worden om dit te programmeren. Ik vond wel software die dit al kan en die is veel goedkoper als zelf gaan knutselen -> https://www.pdfburst.com/mail-merge-pdf.html
 
Thnx RogerS. Ik kan moeilijk een loonstrook genereren zonder gegevens. Dat heb ik dan niet gedaan vanwege de privacy. Maar het idee is duidelijk, lijkt mij. In ieder geval ik ga de software die je voorgesteld hebt proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan