• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

meerdere mensen tegelijk in een bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenExcel

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2015
Berichten
42
Voor mijn werk gebruiken we een excel bestand dat door meerdere gebruikers wordt bijgewerkt. Vanwege de gebruikte tabellen is bestandsdeling niet mogelijk.
Normaliter kreeg je de bekend melding als een andere gebruiker bezig wat met het bestand en kon je bijvoorbeeld alleen-lezen openen.
De laatste tijd ontvang je deze melding niet altijd. Soms wel, maar dus niet consequent. Bijgevolg worden dus mutaties niet opgeslagen. Het issue lijkt zich pas voor te doen sinds we over zijn gegaan op office 365. Heeft iemand hier ervaringen mee?
 
Ik bouw in dit soort bestanden een msgbox in welke verschijnt op het moment het bestand op Alleen Lezen staat. Deze in de ThisWokrbook-module:

Code:
If ActiveWorkbook.ReadOnly Then MsgBox "Let op !!!!  Bestand is geopend in ALLEEN LEZEN-modus!"
 
Het probleem lijkt echter dat excel niet 'ziet' dat het bestand al geopend is. Zou dat hiermee voorkomen kunnen worden?
 
test het eens.... ik heb geen Office365, dus ken het probleem verder niet.
 
helaas, het probleem blijft. Wel kwam ik er achter dat werkmap delen is verbeterd en ik zoek de oplossing eerst eens in die richting. Bedankt!
 
Als je ALLEMAAL op 365 zit en je bestand staat of in OneDrive for business, of in een Sharepoint folder, dan werkt delen automatisch. Het lijkt er echter op, dat er iemand is die het bestand met een oudere versie van Excel opent en voor de overige mensen daardoor peoblemen veroorzaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan