• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Unieke waarden uit 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.
wijzig A2 in A6, als het om kolom A en B gaat
 
Had ik gedaan. Het staat in H6 en M6 en ik bouw de formule op in A6

Code:
=IFERROR(IFERROR(INDEX(H$6:H$100;SMALL(IF(H$6:H$100<>"";IF(ISNA(MATCH(H$6:H$100;A$5:A5;0));ROW(H$6:H$100)-1));1));INDEX(M$6:M$100;SMALL(IF(M$6:M$100<>"";IF(ISNA(MATCH(M$6:M$100;A$5:A5;0));ROW(H$6:H$100)-1));1)));"")
 
En dus is het opgelost? Markeer de vraag dan ook even als opgelost.
 
Nee dat had ik dus al gedaan, het werkt niet. Wat doe ik fout?
 
Heb je de formule ingegeven als matrix formule? dus afsluiten met ctrl+shft+enter
 
Wat bedoel je met yes?
dat je het reeds gedaan had en nog niet werkt?
Of yes het werkt nu?
 
Er wordt een vraag gesteld, dus ja ik het dat op die manier ingevuld. Als het zou werken, zeg ik dat duidelijk ;).
 
Voeg in het voorbeeld uit het andere topic, maar eens een regel toe. Het werkt direct niet meer. Als er daar duidelijk is wat er moet veranderen dan kan ik dit toepassen in mijn bestand.
 
Wat is er tegen om zelf een bestand te plaatsen. Je moet het hier zoeken ROW(H$6:H$100)-1)
 
Ja
In het eerste bestandje stond de formule in rij 2
Nu wens je te starten op rij 6 dus zal je -5 moeten gebruiken
 
Het is nu gelukt om de formule werkend te krijgen, dank! Is er ook een mogelijkheid dat het automatisch gesorteerd wordt?

Code:
=IFERROR(IFERROR(INDEX(G$6:G$100;SMALL(IF(G$6:G$100<>"";IF(ISNA(MATCH(G$6:G$100;A$5:A5;0));ROW(G$6:G$100)-5));1));INDEX(L$6:L$100;SMALL(IF(L$6:L$100<>"";IF(ISNA(MATCH(L$6:L$100;A$5:A5;0));ROW(G$6:G$100)-5));1)));"")
 
Een oplossing daarvoor staat toch in de link uit je eerste post?
 
Dat zie ik nu inderdaad, dank je wel daarvoor.

Ik kom er nu echter achter dat ik hiervoor een voorloop 0 in mijn maand-jaar waarde nodig heb. Wellicht het verkeerde gedeelte van het forum, maar misschien weten jullie hier ook iets van. Ik heb nu in mijn Power Query:

Code:
= Table.TransformColumns(#"Extracted Year",{{"Month", Date.Month, Int64.Type}})

en ik wil een voorloopnul toevoegen aan mijn maand (indien maand 1 karakter is) zonder een extra kolom toe te voegen. Hoe verening ik bovenstaande code met deze code

Code:
Text.PadStart(Text.From([Month]),2,"0")
 
Bovendien zie ik nu ook dat de sorteer kolom voor mij niet werkt omdat ik niet altijd weet tot waar mijn range loopt (ik heb hem standaard tot 100 gezet). Ook sorteert hij hem wel als jaar-maand staat als 2017-10 format, maar niet als het staat als 10-2017 format?
 
Is ook vast wel ergens een voorbeeldje van te vinden waarvan je een linkje kan plaatsen.
 
Van het eerste niet. Van het 2e kan ik wel even een voorbeeld plaatsen. Eerste is simpelweg begrijpen hoe de code werkt en dat weet ik niet.
 
Tja, wat zou je er aan kunnen doen? Bijna elke mogelijke formule is op dit forum wel te vinden. Als je niet weet hoe je een formule moet interpreteren/toepassen in jouw bestand dan rest er toch slechts 1 ding?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan