• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Top 3 maken met gegevens plus bijbehorende naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinvinnie

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2018
Berichten
5
Hoi! Voor mijn opdracht wil ik een top 3 maken van verschillende onderdelen: afprijzingen, vernietigingen en voorraadverschillen. Het lukte allemaal wel goed, totdat ik op het probleem stuit dat ik geen idee heb hoe ik een top 3 kan maken van de gegevens uit een andere blad plus de namen erbij.

Ik heb het een en ander al bekeken op het forum. Mijn antwoord zal waarschijnlijk hier ook tussen staan: https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/431265-max-top-3-verkrijgen, maar op een of andere manier lukt het mij niet. Ik ben niet zo ervaren met de verschillende formules, dus hopelijk kan iemand mij helpen! Ik heb in iedere geval een bijlage toegevoegd (nb: alle gevoelige informatie is weggehaald), hopelijk is het duidelijk en kan iemand mij helpen!
 

Bijlagen

  • PM-Tool VK.xlsx
    59,1 KB · Weergaven: 37
Begin eens met het niet meer samenvoegen van cellen en simpele tabellen te maken zonder lege kolommen, dan kan je bijvoorbeeld een eenvoudige draaitabel maken die je filtert op top 3. Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • PM-Tool VK.xlsx
    20,9 KB · Weergaven: 50
Bedankt voor de tips! Ik heb nu mijn hele document vrijgemaakt van samengevoegde cellen (in iedere geval de tabbladen waar ik de gegevens uit moet halen).

Draaitabellen zijn ook gemaakt. Echter lukt het mij niet om ze automatisch te laten updaten wanneer er nieuwe gegevens worden ingevoerd. Constant vernieuwen is niet een optie.Wel zie ik een optie om de gegevens te laten updaten bij het opstarten, maar ik zou graag de tabel automatisch willen laten aanpassen wanneer er op dat moment gegevens worden aangepast. In het tab DASHBOARD staan de 4 draaitabellen welke automatisch geupdated moeten worden. Ik lees iets over macro's, maar daar kom ik ook niet helemaal uit? Hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen, anders klik ik desnoods op vernieuwen!Bekijk bijlage PM-Tool VK.xlsx
 
Rechts-klik op de dashboard tab en kies Programma-code weergeven, plak deze code erin:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 
Rechts-klik op de dashboard tab en kies Programma-code weergeven, plak deze code erin:
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    ThisWorkbook.RefreshAll
End Sub
 
Helaas was mijn vreugde van korte duur. Na het opslaan van het bestand met macro's, wilde ik het weer openen en kijken of het werkte. Echter past hij nu niks meer aan omdat ik de volgende foutmelding krijg:

Kan het bronbestand (PM-Tool VK.xlsx)UITKOMST AFPRIJZING voor de draaitabel niet openen.

Zie ik iets over het hoofd?
 
Waarschijnlijk heb ik iets verkeerds gedaan. Heb nu alles opnieuw gedaan, en nu werkt het wel weer! Bedankt allen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan