Deze app voorkomt dat uw PC wordt afgesloten

Status
Niet open voor verdere reacties.

willema

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2005
Berichten
308
Dag allemaal,

sinds een tijdje verschijnt bij het afsluiten van mijn Windows 10 PC de boodschap "Deze app voorkomt dat uw PC wordt afgesloten". De naam van de app is Menulet.
Nu, zonder dat ik op iets moet klikken, wordt de PC toch twee seconden later afgesloten.

Ik zou wel eens willen weten wat die Menulet is. Het staat niet tussen mijn lijst van Apps die op de achtergrond mogen uitgevoerd worden, niet tussen de software in het Configuratiescherm, in Windows zoeken levert geen resultaten op en met Google zoeken laat me alleen resultaten zien die Apple/Mac-gerelateerd zijn. Is dit één of andere malware ? Nochtans geen alarm met (een volledig geüpdate Norton Internet Security).


Groeten,
Marnik
 
Hey Willema, probeer ook eens te scannen met ADWCleaner en/of Malwarebytes anti malware, en kijk eens wat daar uit komt, ik kwam namelijk ook uit op apple/mac gerelateerd.. beetje apart op een windows pc dus..

Groet,
HH
 
Heeft niet maken met iTunes en/of bluetooth?
 
Ik heb onlangs iCloud for Windows geïnstalleerd van de Apple-site.
Dat is software om op mijn Windows PC de inhoud van mijn iPhone te kunnen zien.

Voor de rest mijd ik Apple-brolware op mijn PC, ben niet echt een Macbie ;-)
 
Kijk eens bij CCleaner > Gereedschap of die onder opstarten staat. Schakel hem daar dan uit.
 
Dankjewel HardcoreHelping en Senso,

ik ben nogal voorzichtig met extra freeware op mijn PC en zet er alleen de meest noodzakelijke dingen op.
Ik begrijp niet goed waarom extra freeware zoals ADWCleaner, Malwarebytes, CCleaner me informatie zou geven die Windows/Norton zelf me niet kan geven.
Ik verwacht eigenlijk van een besturingssysteem (of van een antivirusprogramma waarvoor ik betaal) dat ze mijn PC kunnen onderhouden.
 
Daar heb je wel gelijk aan. Echter in dit geval ben je daar zelf over begonnen.
Is dit één of andere malware ?
MBAM is een aanvulling op Norton. Ik gebruik zelf ook Norton Security en heb geen MBAM op mijn pc. Toch wordt die vaak gebruikt als veilige aanvulling. ADWCleaner ken ik niet en nog nooit gebruikt. CCleaner staat als veilig bekend en is voor diverse opties een handige tool.

Even terug naar de kernvraag: "Deze app voorkomt dat uw PC wordt afgesloten".
Met andere worden deze app draait en dan is die opgestart. Dit staat vaak in de instellingen van de software. Opstarten als Windows wordt opgestart. Daar kun je dat dan uitschakelen. Echter een gebruikelijke weg om dat snel te zien is het bekijken van datgene wat opstart in programma's zoals CCleaner. Ga naar Gereedschap > Opstarten en kijk of je items met Apple, iPhone e.d. ziet en dan kun je die daar uitschakelen.

informatie zou geven die Windows/Norton zelf me niet kan geven.
Met andere woorden, jij denkt dat Windows en Norton jou alle informatie geven. Beetje krom! Met welke informatie staan de fora dan vol?

Ik verwacht eigenlijk van een besturingssysteem (of van een antivirusprogramma waarvoor ik betaal) dat ze mijn PC kunnen onderhouden.
Ik verwacht dat deze hun werk doen, maar er gaat altijd wel eens wat mis en dan moet je zelf je verstand gebruiken en zelf aan het werk gaan.
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Senso voor de heldere uitleg. Ik ga CCleaner nu eens proberen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan