• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Alle voorwaardelijke opmaak zichtbaar maken dmv vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jap3600

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2015
Berichten
91
Hallo

Ik heb verschillende tabbladen waarin voorwaardelijke opmaak staan. Nu wil graag hiervan een overzicht krijgen. Is er een mogelijkheid dat alle voorwaardelijke opmaak van een tabblad zichtbaar wordt in een soort van vba code of genoteerd wordt op een separaat blad?
 
Tot in welk detail wil je dat precies hebben, Voorwaardelijke opmaak bestaat uit een enorme reeks eigenschappen.
 
Tot in welk detail wil je dat precies hebben, Voorwaardelijke opmaak bestaat uit een enorme reeks eigenschappen.

Beste jkpieterse

In mijn basisbestand zitten meerdere tabbladen welke voorzien van behoorlijk wat voorwaardelijke opmaken.
Vaak verspringt een voorwaardelijke opmaak omdat ik regels verwijder en toevoeg. Hierdoor krijg ik veel extra regels en soms verspringen deze ook waardoor ze niet meer correct of heel vertragend werken.
Ik zou dus graag alles compleet willen exporteren vanuit mijn basisbestand waarna ik dit nadien weer terug zou kunnen inzetten in mijn aangepaste bestand.
 
Uiteindelijk wil je dus de aangepaste VBA output importeren als VO? Dat lijkt mij niet mogelijk.

Is dit niet een enorme omweg om het eigenlijke probleem (niet flexibele VO) op te lossen?
 
Beste KristiaanL

Nee, ik wil de VO van mijn basisbestand erin zetten.
Doordat ik wijzigingen aanbreng in mijn bestand zet deze vaak de VO helemaal door elkaar en op zijn kop met als gevolg dat het bestand ontzettend traag gaat werken.

Ik wil nadat ik het bestand aangepast heb een vba code laten lopen welke eerst de complete VO weghaalt in dat betreffende tabblad en nadien de VO opmaak vanuit mijn basisbestand er weer in zet.
Daarom zou ik de standaard VO van mijn basisbestand willen exporteren zodat ik deze niet eerst helemaal zelf in vba moet gaan zetten.

Ik weet alleen niet of dat dit allemaal wel mogelijk is.... :(
 
In plaats van VO te gebruiken om een bepaalde opmaak te krijgen kun je dit ook via VBA doen.

Je hebt dan geen last van je genoemde problemen.
 
Wat ik zou doen is:
- per (unieke) combinatie van voorwaardelijke opmaak een rij cellen in een (verborgen) tabblad kopieren
- Een duidelijke markering verzinnen voor zowel de kopie als de originele lokatie waar je deze kopie eventueel later op wilt terugzetten, bijv een letter in kolom A (die je verbergt of breedte 0 geeft)
- Een paar simpele regels code maken die de VO vanuit de kopie terugzet op de juiste plek middels kopieren en plakken speciaal, opmaak.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan