Externe HD vertoont kuren. Gelijk aanpakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Mijn externe HD (NTFS, 311GB van de 931 gebruikt) vertoont sinds kort de volgende kuren.

Hij ontkoppelt uit het niets (USB ontkoppel-geluid klinkt).
Dan verschijnt hij weer, explorer gaat zoeken naar de inhoud om te bepalen hoe hij het gaat starten, en het is weer in orde.
Maar! Hij zegt: wil je formatteren? Natuurlijk klik ik op 'nee'. De inhoud is nog in orde, gelukkig. Dus waarom vraagt hij naar formatteren?
En waarom valt hij weg?

Wat kan ik doen?

Vriendelijke groeten,
Thomas
 
Had je al een andere USB aansluiting geprobeerd?
Een begin van de oplossing zal zijn dat je de harde schijf uit de behuizing haalt en alles goed bekijkt. De verbinding stekker moet nog goed zitten, het kleine printplaatje in de behuizing geen gebreken. Aandachtspunt is altijd de condensatoren, dit zijn meestal zwarte kokertjes met een in drieën gedeelde metaalkleurige bovenkant. Is de huls los of staat de bovenkant iets bol dan is dat jou probleem en er niet voldoende stroom. Op de harde schijf goed kijken naar gebreken en putjes in de zwarte chips. Eventueel kan je de printplaat voorzichtig losschroeven en de contacten controleren. Daarna wordt het uitsluiten van of de harde schijf of de behuizing door te proberen.
 
Had je al een andere USB aansluiting geprobeerd?
Een begin van de oplossing zal zijn dat je de harde schijf uit de behuizing haalt en alles goed bekijkt. De verbinding stekker moet nog goed zitten, het kleine printplaatje in de behuizing geen gebreken. Aandachtspunt is altijd de condensatoren, dit zijn meestal zwarte kokertjes met een in drieën gedeelde metaalkleurige bovenkant. Is de huls los of staat de bovenkant iets bol dan is dat jou probleem en er niet voldoende stroom. Op de harde schijf goed kijken naar gebreken en putjes in de zwarte chips. Eventueel kan je de printplaat voorzichtig losschroeven en de contacten controleren. Daarna wordt het uitsluiten van of de harde schijf of de behuizing door te proberen.

Bedankt voor de tips!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan