Ik wordt gek van SPAM in mijn Gmail account, wie kan mij helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Berichten
1.033
Ik wordt de laatste tijd overspoeld door SPAM, het meeste komt in de spambox van mijn Gmail account terecht, helaas niet allemaal. Daarnaast gebeurd het ook dat er soms goede post in de spambox terecht komt, dus ik moet het blijven controleren.

Vroeger zond ik dat door naar een bepaald e-mail adres waar ze de SPAM registreerden, dan raakte ik er ook snel van af, helaas ben ik dat kwijt, weet iemand dat adres wat ik bedoel?

Ik zal mijn vermoedelijk ergens op ingeschreven hebben wat ik beter niet had kunnen doen, maar ben nu op zoek naar een eventuele oplossing.

Even wat adressen waar ik o.a. last va heb:

mz@base64encode.org

mz@base64encode.org deze geeft ook af en toe een e-mail met "mijn naam gevolgd door confirm your unsubscribe", alleen de manier waarop de afmelding plaatst vindt gaat via een e-mail naar bepaalde e-mail adressen die ik niet vertrouw.

s7tanbmnozwsaqxanb.us-east-2.compute.amazonaws.com

qruqv1igfqbmbov4fg.amazonaws.com

bxgacqvf8y8f3bzzjb.hfc.comcastbusiness.net

mr0wjcjgyab20vavts.hfc.comcastbusiness.net

fex9ti84jfzlg24nkv.amazonaws.com

hqbazbm8idbylunulr.us-east-2.compute.amazonaws.com

40cnkpnchxkxjatxv5.hfc.comcastbusiness.net

kribwx9ryfyvgvgnuh.hfc.comcastbusiness.net

nr8yegd8i0iqaknzdv.us-east-2.compute.amazonaws.com

kp6ex157hf1z7x4wmc.us-east-2.compute.amazonaws.com

tfdfxdmjx2ik783csh.us-east-2.compute.amazonaws.com


Er zullen er vast meer zijn, dit was wat ik net even weg gegooid heb. Als ik het zo bekijk is op 1 adres na het steeds een ander, maar wie weet wat het IP van de verzender bij melding wat kan doen.

Het enige adres wat veel voor komt is: mz@base64encode.org


Mijn gmail account gebruik ik alleen online, dus ik haal niets naar binnen toe, dat is wel zo handig.

Mijn vraag, wat kan ik doen?

Weet iemand naar welk adres ik melding van SPAM kan maken?

Heeft iemand nog een andere tip voor mij?

Alvast dank voor de moeite.


Edit:

De adressen staan als verzonden door:


Ik kreeg net weer een nieuw bericht binnen, nu even het e-mail adres en verzonden door:

monsl@ec2-13-58-32-165.us-east-2.compute.amazonaws.com

omkqldlry6atoutyu0.amazonaws.com
 
Laatst bewerkt:
Ik ben de veelal gratis mail providers een beetje zat, das de prijs.. veel reclame, slechte spamfilters.


Het valt dan te overwegen naar een betere:
http://prxbx.com/email/

Ui die lijst, ben er toevallig mee bezig, kwam er eerder nooit aan toe, heb ik voorlopig op het oog een van de 2:
posteo waar je ook een posteo.nl kunt krijgen na inloggen; 1 euro per maande, 2GB box, max 50 MB per mail. Lijkt me prima
disroot.org : of gratis voor de basis met 2000GB/10 MB per mail

Moet nog wat meer surfen voor de reviews, maar voorlopig lijken ze ok.
Gmail leest trouwens alle mail dus die gebruik ik niet meer.
 
Hoi,
Gebruik je de link Spam Rapporteren in Gmail niet? Dat uitroepteken dat in de werkbalk staat in Gmail.
Ik heb Gmail zolang het gemaakt is en die problemen nooit gehad, het is het enige mail-adres dat ik heb.
Reclame heb ik geen last van en in tegenstelling tot wat de vorige reageerder zegt, een zeer goed spamfilter.
Je moet niet overal je echte mailadres achterlaten, vooral daar waar je normaal niet komt.
Tip: Installeer SpywareBlaster dat houdt je van de meeste verkeerde/foute websites af.
 
Ja, ik blijf rapporteren, er komt geen einde aan.

Als het niet anders kan, dan pak ik de eindstukken waarmee ik een filter direct naar de prullenbak maak, echter probeer ik het eerst anders op te lossen.
 
Laatste versie spywareblaster.
Voorkomen is beter dan genezen, blokt o.a. tracking cookies, actieve X en veel meer. Handmatig updaten (gratis) en veel meer. Is compatibel met alle browsers. Goed programma, heb ik al jaren op alle pc's.
Malwarebytes(gratis) is ook aan te bevelen en Ccleaner(gratis) voor het beheren van cookies.
Dat zijn de 3 programma's die ik zelf gebruik en virussoftware natuurlijk en een browser die je goed kunt instellen.
Lees dit even helemaal!
Druk links op "Attendeer Moderator" en laat je bericht verplaatsen naar de virussectie.
 
Laatst bewerkt:
Dank, maar alles blijft via Gmail lopen, ik haal het niet naar binnen.

Ik herken de foute berichten zo, begrijp niet dat Gmail ze niet herkent.
 
Dank voor je bericht, volgens mij heb ik heb geen last van een virus, alles draait om mijn online Gmail account, niet om mijn computer.

Ik heb last op mijn Gmail account die ik alleen online gebruik, haal ook niets naar binnen toe.

Ik heb een keer via Gmail wat op mijn Gmail account binnen gehad waar ik o.a. mijn e-mail adres heb gebruikt wat ik achteraf beter niet had kunnen doen, via de afmeld link werd er een nieuw scherm binnen Gmail geopend en zo zou ik mij kunnen afmelden, dat heb ik geprobeerd, had ik beter niet kunnen doen, dat zal een valstrik zijn geweest om nog meer rotzooi te kunnen sturen.

Ik gebruik Firefox, staat zo dat alle geschiedenis, cookies en dergelijke na het afsluiten wordt gewist.

Ik heb wel eens een e-mail gehad waar ik dat soort berichten naar door kon zenden, ben het helaas kwijt, want dan was ik er zo van af. Dat was een adres die Spammers aan pakte, ik heb jaren geen last van SPAM gehad, nu ineens na mijn verkeerde beslissing dagelijks een stuk of 40 buitenlandse berichten die niet relevant zijn en waarvan de meeste in de SPAMbox van Gmail komen, soms helaas ook niet en gooi ik ze er zelf in i.v.m. dat Gmail het niet als SPAM ziet.
 
Laatst bewerkt:
Hmm moet allemaal? In mij HCCNet account komt amper spam binnen...
Gmail had de laatste tijd veel last van intruders (hoe?) die de users mail als bron nam.
Als basis zou Gmail goed moeten zijn, maar zij wisten toch door die barriere heen te komen.
Er zwerven heel wat artikelen over rond zoals:
https://www.techrepublic.com/articl...mail-users-who-received-spam-from-themselves/
You weren't hacked, Google tells Gmail users who received spam from themselves

The method behind the spam glitch was spotted last year but ignored by Google

Ze noemen het dus bijv spam glitch ...

Ik weet niet of het dit bij jou is, maar dat Gmail de laatste tijd bij een aantal gebruikers problemen heeft lijkt er wel op.
Tja.. ga maar filteren.....
Op een bepaald moment is een account gewoon verziekt...
Ik zou op dat moment er geen energie meer insteken, mijn contacten naar een ander mail adres laten mailen.
Tja, jammer maar..daar koop je ook niks voor...
 
Ik maak nu meldingen van fhishing bij Gmail, dat rapporteren werkt niet, want het blijft binnen komen.

Als het echt niet anders kan, dan zet ik er een filter tussen zodat het direct in de vuilnisbak verdwijnt.

Ik heb ook eigen domein, dat zit gekoppeld aan het betreffende Gmail adres, wil ik liever zo laten.

Voortaan maar wat voorzichtiger zijn met bepaalde aanbieders, al is deze erg agressief met door blijven sturen zonder af te kunnen melden.

Weet iemand een gratis online virusscanner, dan kan ik de computer even controleren op rotzooi?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan