Linux en spotnet/spotlite of iets anders

Status
Niet open voor verdere reacties.

lin10

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2002
Berichten
321
Na een crash met Windows 10 update overgestapt op Linux. Weet iemand hoe ik spotnet of een ander programma met nzb bestanden werkend kan krijgen onder linux?
:confused:
 
Er is inderdaad een Linux versie. Waar loop je op vast, en met welke distro?
 
Ik heb het programma via internet gedownload, en krijg dan een melding. Zie bijlage.Schermafdruk van 2018-06-13 16-35-57.png
 
Welke distro, wat doe je precies?
 
Distro? Wat bedoel je daarmee? Linux Mint bedoel je dat?
 
Klopt! Maar ik ben benieuwd wat je precies stap-voor-stap gedaan hebt. Wat voer je uit, wat heb je gedownloadt etc..?
 
Ik gebruik Pan en Sabnzbd in Xubuntu. In Mint is dit ook geen probleem. In NZBserver.com kun je nzb bestanden downloaden. Spotweb : volledig op php + mysql + webserver gebaseerd en ook redelijk onderhouden
 
Ik zoek op spotnet met google, binaries4all download ik spotlite.
Spotlite voor Ubuntu. Bestand wordt gedownload sll .zip
Ik sla het bestand op.
Ik pak het uit.
Ik krijg spotlite-amd64 en spotlite-i386, die ik ook weer uitpak.
Ik krijg een bestandmap spotlite-i386
Ik krijg nergens een exe bestand.
Ik kan niks installeren, doe ik iets verkeerd.
 
het is nu wel gelukt om spotlite icoon te krijgen.
geïnstalleerd via pakketinstalleerder.
maar als ik op het icoon klik gebeurt er niks....
 
Heb je de readme/leesmij gelezen die er bij zit?
Wat zegt die over de installatie en de rechten van de gebruiker om het programma te gebruiken?
Zijn alle afhankelijke pakketten geïnstalleerd als dat nodig was?

Wat ga je met die nzb bestanden doen?
Je kent dit risico? Daar mogen we als helpers niet aan mee helpen...
https://pcmweb.nl/artikelen/juridisch/de-risicos-van-illegaal-downloaden-uit-nieuwsgroepen/
Unesnet-boete

[FONT=&amp]Uploaders van beschermde bestanden nemen allerlei maatregelen om anoniem te blijven, al lukt dat niet altijd even goed. Onlangs kwam Stichting Brein naar eigen zeggen bij toeval een grootschalige uploader van zo’n 18.000 muziekbestanden op het spoor, waaronder werk van Eric Clapton, Madonna en Adèle. Deze man publiceerde onder de schuilnaam trein1600 spots met nzb-linkjes op Spotnet, waarmee bezoekers complete albums en volledige discografieën konden ophalen uit de nieuwsgroepen. [/FONT]
[FONT=&amp]
Uit de message-ID’s van de bestanden bleek dat de spotter ook de oorspronkelijke uploader was van de muziekbestanden. De onfortuinlijke poster kreeg een schikkingsvoorstel van maar liefst 15.000 euro op de deurmat en het verzoek om de activiteiten per direct te beëindigen. Werd er niet betaald, dan zou er een rechtszaak volgen. Er volgde overeenstemming over de schikking.[/FONT]
 
Laatst bewerkt:
Spotlite is rechtstreeks te downloaden vanaf de website, het wordt gedownload als een .zip bestand. Ga naar http://www.spot-net.nl.vfcdn.net/downloads/spotlite/SpotLite(v1p5)UbuntuMaverick.zip om het downloaden te starten.
Sla het bestand op in de Download folder in je home map => /home/{username}/Download.

Het bestand dient daarna uitgepakt te worden, rechtsklik op het bestand en selecteer Hier uitpakken. Nadat het bestand uitgepakt is staat er een nieuwe folder in de Downlaod map, genaamd: SpotLite(v1p5)UbuntuMaverick (let op, tussen de haakjes staat de huidige versie: v1.05). In deze folder staan 2 bestanden: spotlite-amd64.deb (voor 64-bit cpu's) en spotlite-i386.deb (voor 32-bit cpu's).

Installatie.
Door te dubbelklikken op 1 van de 2 bestanden wordt GDebi Pakketinstallatie opgestart. Klik op de knop Pakket installeren om de installatieprocedure te starten. Indien er dependencies ontbreken, dan wordt dit ook getoond in Gdebi. Sluit GDebi af en installeer de eventuele ontbrekende pakketten via Synaptic en start de installatieprocedure opnieuw op door nogmaals te dubbelklikken op het .deb bestand.

Na de installatie zal Spotlite verschijnen onder: Toepassingen > Internet > Spotlite.

Start GDebi niet op moet je deze even installeren via Synaptic of softwarecentrum.
 
Tot hier "Na de installatie zal Spotlite verschijnen onder: Toepassingen > Internet > Spotlite." gelukt.
Als ik er dan op klik, dan gebeurt er niks.
:eek:
Allebei uitgepakt en geïnstalleerd maar helaas niks...


Spotlite is rechtstreeks te downloaden vanaf de website, het wordt gedownload als een .zip bestand. Ga naar http://www.spot-net.nl.vfcdn.net/downloads/spotlite/SpotLite(v1p5)UbuntuMaverick.zip om het downloaden te starten.
Sla het bestand op in de Download folder in je home map => /home/{username}/Download.

Het bestand dient daarna uitgepakt te worden, rechtsklik op het bestand en selecteer Hier uitpakken. Nadat het bestand uitgepakt is staat er een nieuwe folder in de Downlaod map, genaamd: SpotLite(v1p5)UbuntuMaverick (let op, tussen de haakjes staat de huidige versie: v1.05). In deze folder staan 2 bestanden: spotlite-amd64.deb (voor 64-bit cpu's) en spotlite-i386.deb (voor 32-bit cpu's).

Installatie.
Door te dubbelklikken op 1 van de 2 bestanden wordt GDebi Pakketinstallatie opgestart. Klik op de knop Pakket installeren om de installatieprocedure te starten. Indien er dependencies ontbreken, dan wordt dit ook getoond in Gdebi. Sluit GDebi af en installeer de eventuele ontbrekende pakketten via Synaptic en start de installatieprocedure opnieuw op door nogmaals te dubbelklikken op het .deb bestand.

Na de installatie zal Spotlite verschijnen onder: Toepassingen > Internet > Spotlite.

Start GDebi niet op moet je deze even installeren via Synaptic of softwarecentrum.
 
Legaal, als de intellectuele eigenaar van de muziek, tekst, software, alles wat er onder dat soort auteurs- eigendomsrechten valt schrijft dat het:
Freeware
Open Source
Card ware (kaartje sturen)
Publicatie mits bronvermelding plaats vindt...
is.

Of legaal als je het gekocht hebt met originele key/serial of wat dan ook.
Dus niet gekocht op bijv marktplaats met een niet legaal verkregen key op een eigen gebrand CD/DVD-tje, evan een buurjongetje die er wat bij verdient op illegale maier met cracks, etc.

Dus de meeste muziek, films, software, boeken, etc vallen daaronder.
Dus als er bij staat dat het zo is... ben je er aan gehouden om daar rekening mee te houden.
Dat staat altijd in de voorwaarden, op het etiket, de readme, voor in het boek, op CD/DVD,of melding bij opstarten of "Over" in het menu (software), etc...

Welk beeld had je er zelf bij waar de grenzen lagen?
Wat noem jij nog legaal en wat niet?
Geef eens voorbeelden ook waarvan je twijfels hebt.
 
Laatst bewerkt:
misschien heb je hier wat aan: https://www.binaries4all.nl/linux/

nog een proggie: https://nzbget.net/download

Verder nog dit:
als je nzb bestanden nodig heb kan je gebruik maken van crawl websites zoals www.nzbindex.nl die heel usenet crawlen en automatisch nzb's aan maken. binsearch.net is er ook zo een (volgens mij).

Of je hebt veel communities zoals ftd (openftd voor linux) of gewoon webbased communities die nzb's te downloaden aanbieden.

Verder staan hier op het Ubuntu forum nog aardige tips voor je: https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=52684.0
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga er mee aan de slag. Ik heb inmiddels een alternatief gevonden.:thumb:
 
En het alternatief is?
Zou graag willen weten wat, want daar kunnen wij weer van leren.
(dit is een forum, we helpen elkaar, dus als jij het zelf opgelost hebt, willen wij dat graag weten. Dan kunnen we de volgende keer iemand anders er mee helpen)

Alvast dank voor je antwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan