• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Navigatiemenu/tabblad altijd in beeld houden

Status
Niet open voor verdere reacties.

DragonDrummer

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2018
Berichten
12
Hoi allemaal,

Ik wil graag een navigatiemenu/tabblad maken in excel dat altijd zichtbaar is, welk tabblad ik ook open heb (de knoppen onderaan worden een beetje rommelig en onoverzichtelijk). Ik heb hiervoor al het tabblad ´menu´ gemaakt waarvandaan ik dmv VBA door mijn bestand kan navigeren. Eerst had ik dit menu op elk tabblad apart staan, maar omdat niet elk tabblad dezelfde indeling heeft is dit onhandig. Nu weet ik dat er de optie ´splitsen´ is, waardoor je beeld wordt gesplitst op een tabblad, maar mijn vraag is eigenlijk: is het ook mogelijk om dit te doen voor een bepaald gedeelte van een bepaalde tabblad, zodat dit altijd zichtbaar is, welk tabblad ik ook open heb? Andere oplossingen zijn overigens ook welkom!

Bijvoorbaad dank!
 
Knoppen met macro´s, naar (gedeelten van) andere tabbladen, bijvoorbeeld:

Sheets("Instellingen").Visible = True
Sheets("Instellingen").Select
ActiveWindow.ScrollColumn = 24
ActiveWindow.ScrollRow = 1
 
Hoeveel werkbladen heb je en waarom ?
 
Het gaat om een bestand waarbij elke maand opnieuw bepaalde gegevens ingegeven en vergeleken moeten worden. Daarom zijn er verschillende soorten tabbladen. Er zijn tabbladen waar gegevens door bepaalde personen ingevuld moeten worden, tabbladen met de basisgegevens waarmee vergeleken moet worden, controlebladen en bladen waar de resultaten samenkomen.
 
Met een beetje knap Userform kun je dat waarschijnlijk veel eenvoudiger.
 
Mogelijk.. maar dat is niet echt waar ik naar opzoek ben... Ik heb het nu even opgelost met een knop op elk tabblad terug naar het menu.. dat werkt, maar het is mooier als ik op elk tabblad het menu meteen zou kunnen zien.
 
Dat 'menu' staat toch gewoon linksonder bij de navigatieknoppen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan