Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl
Steun Helpmij.nl! Klik hier     Computerprobleem? Klik hier!

Weergeven resultaten 1 tot 5 van 5

Onderwerp: Voorwaardes stellen

Junior Member
    Vraag is niet opgelost

Voorwaardes stellen

Beste Excelforum,

Ik ben aan het spelen met het onderstaande Excel document. Het doel hiervan is dat de uren per dag van Blad "Werkbon" over worden genomen op het Blad "Urensheet".

Het doel is dat er per monteur een eigen urensheet ontstaat en dat er bepaalde gegevens uit het blad Werkbon worden overgenomen (in ieder geval de gemaakte uren)

Alvast bedankt
    Voorbeeld.xlsx

Junior Member
    Ondertussen ben ik al wat verder gekomen en kwam erachter dat er nog een voorwaarde gesteld moest worden aangezien er meerdere weken komen. Enige probleem waar ik nu nog tegen aan loop is dat hij de gegevens dubbel overneemt als hij deze eerst overslaat. Zie Blad Urensheet Peter Q6:V11. Formule die gebruik is :

=ALS(EN(Werkbon!$G4="Peter";Werkbon!$D4=$C$4);Werkbon!H4;ALS(EN(Werkbon!$G5="Peter";Werkbon!$D5=$C$4 );Werkbon!H5;"Fout"))

Voorbeeld (1).xlsx

Probleem: Als Q9 Voert de formule uit zoals bedoeld maar Q10 neemt deze gegevens nogmaals over

Giga Senior AlexCEL's avatar
    Afstand tot server
    ±117 km
    Wat is de gewenste uitkomst in je voorbeeld?

Je wilt de gewerkte uren voor Peter per werkdag in een bepaalde week, per werkbonnummer weergeven? Probeer dan eens:
    Code:
    =SOMMEN.ALS(Werkbon!H$4:H$100;Werkbon!$G$4:$G$100;$C$3;Werkbon!$D$4:$D$100;$C$4;Werkbon!$B$4:$B$100;$E6)
    Laatst aangepast door AlexCEL : 13 juni 2018 om 14:55
    -- een voorbeeldbestandje zegt meer dan 1000 woorden --

Senior Member Gijsbert1's avatar
    Afstand tot server
    ±139 km
    Dit soort vraagstukken zijn meestal eenvoudig af te vangen door gebruik te maken van draaitabellen wat mij betreft.
    Een voorbeeld:
    Attached Files Attached Files
    Laatst aangepast door Gijsbert1 : 13 juni 2018 om 15:25

Junior Member
    ALEXCELL bedankt voor de reactie ik zie nu pas dat er een reactie was! Heb ondertussen wat doorontwikkeld en dus even een nieuw document bijgevoegd. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat de gegevens uit de draaitabel in werkblad Urenstaat AT4 in de urensheet verwerkt worden. In eerste instantie kan ik de gegevens niet verplaatsen maar wellicht dat jullie hier een oplossing voor hebben of een vervangende formule.

Het doel is dat de uren van een bepaalde werknemer in een bepaalde week per bonnummer weergegeven worden.
    Voorbeeld Forum.xlsm

Berichtenregels

• U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren