• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule aanpassen aan dynamische gegevens reeks (export uit Microsoft Dynamics CRM)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maurice TU

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Berichten
3
Beste,

Sinds kort ben ik bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan, welke het pakket Dynamics gebruikt voor hun CRM administratie.
Om enkele analyses te maken van specifieke data is het mogelijk om gegevens de exporteren naar een excel als een dynamische werkblad.

Het voordeel van dit dynamische werkblad is dat als ik het heb opgeslagen en de volgende dag open, ik de mogelijkheid heb om nieuwe data over mijn geselecteerde gegevens in te laden.

Dit werkt ook goed samen met draaitabellen welke automatisch de additionele rijen met informatie opnemen en omzetten in het gewenste overzicht.

Echter als ik in de kolommen achter de geladen gegevens formules opneem (gebaseerd op input uit de geladen gegevens), dan worden deze niet automatische uitgebreid bij het laden van nieuwe gegevens en moet ik deze handmatig uitbreiden.

Nu begreep ik na wat research dat het helpt om de gegevens als tabel op te slaan in het werkblad, echter als ik deze actie wil ondernemen krijg ik de volgende melding:

"De selectie overlapt een of meer externe gegevensbereiken. Wilt u de selectie converteren naar een tabel en alle externe verbindingen verwijderen?"

Het antwoord op die vraag is natuurlijk 'nee', want dan kan ik niet meer automatisch nieuwe gegevens inladen.

Weet iemand het antwoord op mijn vraag voor het automatisch uitbreiden van de formules over nieuwe gegevens met behoud van de externe verbinding?

Bij voorbaat dank,

Maurice
 
Als je kolommen met formules direct naast de tabel zet en bij de gegevenstabel de juiste optie aanvinkt (rechts-klik, "Eigenschappen van Gegevensbereik", vinkje onderaan: "Formules doorvoeren.....") dan groeien en krimpen deze vanzelf mee met de gegevens.
 
Dag Jan Karel,

Bedankt voor je reactie!

Formule groeit en krimpt automatisch mee met het laden van de gegevens in excel, top!

Nu heb ik wel 1 andere uitdaging:

Doordat excel de import van de gegevens opnieuw laad bij het openen van het document, springt de formule in de header en krijg ik niet de juiste naam voor de kolom.

Is er een manier om de header vast te zetten en de formule alleen voor de gegevens eronder te laden gelden?

Nogmaals bedankt,

Maurice
 
Wat bedoel je met "springt de formule in de header "?
Als je de gegevens in een "echte" tabel zou laten laden zou je dit probleem niet hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan