• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Een voorwaardelijke opmaak instellen voor een complete regel ahv een tekst in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarliesKaa

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2018
Berichten
6
Hoi
Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik heb een excel bestand met tekst en waardes.
Nu heb ik in kolom G bij elke regel een tekst staan bv BB of EG enz.
Ik wil graag dat de regel waar de tekst in staat een vaste kleur krijgt, dus als ik in G5 "BB" typ dat de hele regel 5 dezelfde kleur krijgt. Elke regel waar dan in de G kolom BB staat wordt dan dus ook dezelfde kleur.
Ik krijg het niet voor elkaar, veel geprobeerd maar het lukt me niet.

Alvast bedankt voor het meedenken!

P.S. Het gaat om een lijst met namen die opnieuw in groepen gesorteerd moet worden als er een andere naam in cel G getypt wordt.
 
Wat heb je precies gedaan? Ik doe het net in een bestandje en het stelt niks voor.... Kwestie van de cellen (of de hele rijen) selecteren, en een formule gebruiken voor elke rij die je wilt kleuren. Post anders een voorbeeldje.
 
Maar met welke formule dan? Ik heb alle cellen geselecteerd en dan via voorwaardelijke opmaak een formule instellen maar het lukt niet
 
Het moet dus automatisch gaan. Als ik in een bepaalde rij van kolom G dus BB typ dan moet die hele rij geel worden. Als ik vervolgens BB in diezelfde cel wijzig naar EG dan moet de hele rij blauw worden zeg maar
 
Jouw PS maakt het er niet duidelijker op. Als formule in de VO

Code:
=$G5="BB"
 
Is het bereik wel in overeenstemming met de formule?
Begint het bereik in rij 1 dan zul je de formule moeten aanpassen naar:
Code:
=$G1="BB"
 
Het bereik begint in G4.
Ik zal straks een screenshot plaatsen. Bestand staat op m’n werk en heb nu alleen m’n telefoon.
Dank voor alle reacties iig!!
 
Voorbeeldje
 

Bijlagen

  • VW Opmaak.xlsx
    9,6 KB · Weergaven: 122
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan