• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gevulde cellen in diverse werbladen niet overschrijven met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roma

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2013
Berichten
515
Goedendag,
ik zoek een formule om gevulde cellen niet te overschrijven met VBA.
wie heeft idee
alvast bedankt
 
Je zal in VBA moeten controleren of een cel wel of niet overschreven mag worden.
Welke controle dat is bepaal je zelf.
 
In dit geval moet het zonder beveiliging en dat is misschien wel het probleem
 
Dat staat los van enige beveiliging.
 
Edmoor,
Hoe kan ik het in VBA controleren?
De situatie veranderd dagelijks.
De hoofd cel gegevens zijn bijna standaard. daarnaast veranderd het constant.
 
Daar kan alleen iets over gezegd worden als je een goed voorbeeld document plaatst en daarbij verteld wat precies de bedoeling is.
 
Hierbij een voorbeeld
Wat op tabblad Roma staat moet weggeschreven op tabblad 2 en 3
De gegevens op 2 en 3 moeten wel blijven.
Ik heb zo'n 100 tabbladen die allemaal verschillend zijn.

Bij voorbaat dank
 

Bijlagen

  • Test doorvoeren.xlsm
    24,4 KB · Weergaven: 23
Wat moet er gebeuren als je de gegevens voor de 2e keer wegschrijft? Een voorbeeld met drie dezelfde tabbladen is geen voorbeeld. Waarom je dezelfde gegevens in verschillende tabjes wilt hebben ontgaat mij even.
 
Foutje sorry,

Hierbij het juiste voorbeeld.
De gegevens die in het Tabblad Roma staan moeten weggeschreven worden naar tabblad 1 en 2 maar de gegevens die tabblad 1 en 2 moeten wel blijven staan.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld doorvoeren met kleuren.xlsm
    25,9 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Wat moet er gebeuren als je de gegevens voor de 2e keer wegschrijft? Een half voorbeeld voorbeeld is geen voorbeeld. Waarom je dezelfde gegevens in verschillende tabjes wilt hebben ontgaat mij even.
 
Als je de gegevens voor 2 tweede keer wegschrijft moeten de gegevens van de eerste keer blijven staan.
Tabblad Roma is straks een standaard gegeven en de bladen 1 en 2 kunnen nog aangevuld worden.
Tabblad Roma wordt eens per 4 weken veranderd.
 
Dan maar wachten tot een andere helper het begrijpt.
 
Ik begrijp ook niks van dat voorbeeld.
 
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
blad = ActiveSheet.Name
Application.ScreenUpdating = False
      Worksheets("Roma").Range("B16:h16").Copy
      Sheets("1").Range("B16").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
      Sheets("2").Range("B16").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:=True, Transpose:=False
 
    Application.ScreenUpdating = True
    MsgBox "De gegevens van overzicht per dag zijn doorgevoerd naar:" & vbNewLine & " overzichten  fases "

End Sub
Probeer het hier eens mee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan