• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Specifieke letter in filter zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

luc0s

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2013
Berichten
30
Beste alle,

Ik heb een vraag over het specifiek zoeken naar de letter a in een excel blad.
Het is een blad met 10 kolommen breed en 2000 rijen diep. Ik moet hier de cellen vinden die enkel de letter a bevat.
Ik had alle kolommen al een tekstfilter op gezet met "bevatfilter "a" " dan geeft die 0 resultaten.

Weet iemand of dit een speciaal teken is dat je moet invullen of ben ik gewoon blind?

Zie voorbeeld afbeelding voor verduidelijking haha

Ik moet dus niet de cel aap of sjaak krijgen enkel de a.
Knipsel.PNG

Dankjewel voor de moeite!
 
Kan je in het filter niet gewoon alle vinkjes uitzetten, behalve bij "a"?
 
Kan je in het filter niet gewoon alle vinkjes uitzetten, behalve bij "a"?

...... ik had al het gevoel dat het makkelijk was... maar keek er gewoon blind op.

Top dankejwel AlexCEL. Deze kan op slot :)
 
Ipv van te filteren op bevat kan je ook filteren op is gelijk aan. Dan hoef je niets aan of uit te vinken.
 
Ipv van te filteren op bevat kan je ook filteren op is gelijk aan. Dan hoef je niets aan of uit te vinken.

[nog 1 vraag]
Wellicht een nóg snellere optie... top bedankt!.. Dan heb ik nog één andere vraag, en die stel ik nog even hier om forum vervuiling tegen te gaan:

Ik heb een website opgedeeld in cellen dus bijvoorbeeld de website: https://www.zalando.nl/dames/kleding/sneakers
dus in cel kolom A heb ik "https://www.zalando.nl/" staan, Kolom B "dames", Kolom C "kleding" en D "sneakers".

Hoe kan ik zorgen dat ik in kolom E weer de volledige website krijg zonder deze handmatig te maken er moet een "/" teken tussen.. heb zelf al wat gekloot maar kom er niet uit..
iets van: ="A1"+/+"B1"+/+"C1"+/+"D1"+/
Maar dat pakt die natuurlijk niet.

Foto voor duidelijkheid.
knipsel1.PNG
 
Altijd mooi die plaatjes.

Code:
=C3&"/"&D3&"/"&E3
 
Wat bedoeld wordt is dat plaatjes thuis horen op een photoshop forum. Aangezien dit een Excel-forum is, is het over het algemeen beter om een EXCEL bestand te plaatsen...
 
Laatst bewerkt:
Verplaatsen naar andere Textbox dmv <enter>

Vraag 1 :

Ik heb een 1 Combobox, 5 Textboxen en 1 Knop, hierbij wil ik van Combobox1 -> Textbox1.text -> Textbox2.text.... ect. -> CommandButton1
dit moet dmv <enter> of <tab>, normaal in een vba-formulier gaat dit automatisch dmv Tabindex (+waarde) of met If KeyCode = 13 Then Textbox2.setfocus
maar dat lukt hier niet?

Vraag 2 :

Ik zou ook graag willen dat je vanuit de Button in "Klantbestand", direct naar de combobox1.text gaat

Heeft iemand een idee?

Alvast hartelijk dank
 

Bijlagen

  • 33-INVOEREN EN WIJZIGEN.xls
    84 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan