Formulier openen vanuit andere access database.

Status
Niet open voor verdere reacties.

test1000

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2017
Berichten
258
Hallo,

Onderstaande code is correct ivm het openen van het formulier "orders" vanuit een andere database.
Vanuit database 'aankoop' wil ik het formulier 'orders' openen (die zich bevindt in database 'verkoop'.
Het probleem is dat dit programma op een terminal server wordt geopend met een Access reader programma. (dus niet full licentie maar 'reader' licentie).
En dan krijg je de melding "De uitvoering van deze toepassing is gestopt omdat er een runtimefout is opgetreden. De toepassing wordt afgesloten".
Wanneer ik het formulier open op de pc met een full Access licentie dan wordt het formulier "orders" wel geopend.

Is het mogelijk om de code aan te passen zodat het formulier 'orders' kan geopend worden met een 'reader' licentie vanuit een andere database ?

Dim appAccess As Access.Application
Set appAccess = CreateObject("Access.Application")
appAccess.Visible = True
appAccess.OpenCurrentDatabase "D:\verkoop\verkoop.mdb"
appAccess.DoCmd.OpenForm "orders"
appAccess.UserControl = True
Set appAccess = Nothing
 
Simpel antwoord: Nee. De Runtime versie is nu eenmaal een stuk beperkter. Gebruik de volledige versie. Persoonlijk heb ik dit soort dingen (gelukkig) nooit hoeven doen of te maken; gebruik gewoon één database waarin je koppelingen legt naar de verschillende databases (als je die gescheiden wilt houden) en importeer de gewenste formulieren in de Frontend. Lijkt mij een stuk simpeler.
 
Dat was initiëel ook mijn bedoeling om te 'importeren'.
Maar het formulier "orders" is gebaseerd op verschillende tabellen en queries.
Die moet ik allemaal gaan overzetten.
En als het formulier wordt aangepast moet je er wel altijd aan denken om de aangepaste versie ook over te zetten.

Dus weet wat doen.
Bedankt voor uw supersnel en professioneel antwoord.
 
Tabellen kun je koppelen, dus die hoef je niet steeds over te zetten. Daarmee blijft je formulier in de FE dus ook altijd werken. Aanpassingen in de verschillende BE tabellen vereisen een verversing van de gekoppelde tabellen, dat klopt wel, maar dat kun je prima automatiseren door de FE bij starten alle koppelingen opnieuw bij te werken. Daarmee zijn je tabellen dus altijd up-to-date en kun je het formulier ook makkelijk aanpassen zonder dat je dat opnieuw hoeft te importeren.
Een aangepaste FE moet je dan nog wel distribueren naar de gebruikers. Zelf doe ik dat meestal met de hand, omdat het vaak maar een paar gebruikers zijn, maar je kunt dat ook scripten en in het inlogscript laten uitvoeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan