• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel Als.Voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jochem91

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
7
Op blad 5 heb ik een cel staan met het vakje kleur, dit vakje moet het vakje weergeven van Blad 1,2,3 of 4 van kleur. Maar wanneer er bij blad 2 wel iets ingevuld is, is dit bij blad 1,3 en 4 niet. Dan zouden de deze moeten komen te vervallen. Ik hoop dat het duidelijk is, zoja kan iemand mij hier iets meer over vertellen? Bvd!
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.xlsx
    10,4 KB · Weergaven: 33
Ik hoop dat het duidelijk is
Nee, niet helemaal. Als er op blad2 een kleur vermeld staat moet deze op blad5 terugkomen. Maar als er geen kleur op blad2 staat wat moet er dan gebeuren? M.a.w. wat komt er dan op blad5 te staan?
 
Nee, niet helemaal. Als er op blad2 een kleur vermeld staat moet deze op blad5 terugkomen. Maar als er geen kleur op blad2 staat wat moet er dan gebeuren? M.a.w. wat komt er dan op blad5 te staan?

Stel blad 1,2,3 zijn leeg maar 4 is ingevuld dan zou op blad 5 alleen maar blad 4 terug moeten komen, en blad 1,2 en 3 vervallen. Geldt dus ook als blad 1 wel is ingevuld en 2,3 en 4 niet. dan moet in blad 5 de kleur van blad 1 ingevuld worden en blad 2,3,4 het vakje leeg zijn, er kan maar op 1 van de 4 iets ingevuld worden. Dit komt omdat het een Koopovereenkomst is, en dit zijn 4 verschillende pakketten. De klant kan er maar 1 pakken, vandaar dat er maar 1 weergegeven kan worden. Iets duidelijker hoop ik?
 
Als cel B1 op 3 bladen altijd leeg is en maar 1 gevuld is dan kan het simpel met

=Blad1!B1&Blad2!B1&Blad3!B1&Blad4!B1

dan zal alleen de tekst van het ingevulde blad worden getoond. De andere geven geen tekst.
maar zodra er ook maar een spatie of andere tekst komt in die cellen dan word die tekst ook getoond
 
Mag het ook in de vorm van een waarschuwing? M.a.w. als er in meerdere cellen iets staat dat deze dan rood worden of zo? Anders wordt het VBA programmeerwerk.
 
Als cel B1 op 3 bladen altijd leeg is en maar 1 gevuld is dan kan het simpel met

=Blad1!B1&Blad2!B1&Blad3!B1&Blad4!B1

dan zal alleen de tekst van het ingevulde blad worden getoond. De andere geven geen tekst.
maar zodra er ook maar een spatie of andere tekst komt in die cellen dan word die tekst ook getoond

Mag het ook in de vorm van een waarschuwing? M.a.w. als er in meerdere cellen iets staat dat deze dan rood worden of zo? Anders wordt het VBA programmeerwerk.


Het is gelukt d.m.v. de uitleg van Roeljongman. Bedankt, nu kan ik weer vooruit :thumb:
 
Als cel B1 op 3 bladen altijd leeg is en maar 1 gevuld is dan kan het simpel met

=Blad1!B1&Blad2!B1&Blad3!B1&Blad4!B1

dan zal alleen de tekst van het ingevulde blad worden getoond. De andere geven geen tekst.
maar zodra er ook maar een spatie of andere tekst komt in die cellen dan word die tekst ook getoond

Volgende vraag, ik heb dit ook geprobeerd met data. Maar wanneer 1 van deze 4 ingevuld is, en de rest is leeg verschijnt er een 5 cijferig getal. Enig idee hoe dit op te lossen is? Heb al gekeken, en de celeigenschap bij elk blad staat op datum...

Tevens heb ik het werkblad beveiligd op een aantal cellen na, maar het is de bedoeling dat er ook een afbeelding in geplakt kan worden. Maar als ik dat doe komt er te staan; De gegevens kunnen niet door Excel worden geplakt. Heb het geprobeerd met en zonder beveiliging, maar kan alleen plakken als er helemaal geen beveiliging op staat.
 
Laatst bewerkt:
Het quoten is niet nodig. Gebruik TEXT() om van een datum het juiste formaat te maken. Voorbeeldbestanden hebben alleen een toegevoegde waarde als deze lijken op de werkelijkheid.
 
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx

Snap niet wat je bedoeld, heb namelijk niet zo veel ervaring met excel.
Het is de bedoeling dat er 1 van de 4 eerste tabbladen de datum word ingevuld, de andere tabbladen blijven leeg.
Dit heb ik gister gevraagd met kleur van de auto, dit is nu opgelost en is gelukt.
Nu probeerde ik hetzelfde te doen met de datum deel 1 van de auto, maar word er geen datum weergegeven maar een getal.
Bijlage toegevoegd, alvast bedankt !
 
Waarom de gegevens op verschillende tabjes?

Voor de tab 'Showroompakket' gaat het nu goed. De rest mag jezelf even aanpassen.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (6).xlsx
    12,1 KB · Weergaven: 26
Het bestand staat in verschillende tapjes omdat van te voren nog niet duidelijke is welk pakket er gekozen gaat worden. Hier staan bepaalde voorwaarde in vermeld.

Ik heb geprobeerd om de formule te gebruiken zoals geschreven gaat, dan kwam de formule er als volgt uit te zien:

=TEKST(Showroompakket!D1;"dd-mm-jjjj")&(Pluspakket!D1;"dd-mm-jjjj")&(Basispakket!D1;"dd-mm-jjjj")&(Meeneempakket!D1;"dd-mm-jjjj")

Maar dan krijg ik de melding dat de formule een fout bevat, heb letterlijk alles hetzelfde gelaten behalve het tabblad pakket..
 
Zonder verder inhoudelijk ernaar gekeken te hebben, zo wellicht?
Code:
=TEKST(Showroompakket!D1;"dd-mm-jjjj")&[COLOR="#FF0000"]TEKST[/COLOR](Pluspakket!D1;"dd-mm-jjjj")&[COLOR="#FF0000"]TEKST[/COLOR](Basispakket!D1;"dd-mm-jjjj")&[COLOR="#FF0000"]TEKST[/COLOR](Meeneempakket!D1;"dd-mm-jjjj")
PS Gebruik s.v.p. [ CODE]jouw formule[/CODE]-tags (zonder spatie).
 
Laatst bewerkt:
Het was met zo niet gelukt. Heb het maar anders (lees: makkelijker) gemaakt voor mij en mijn collega's. Bij deze ben ik geholpen met alles. Bedankt !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan