• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

cellen kleuren nav waarde andere cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

boppe

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Berichten
69
Hallo,

Stel ik heb reeks cellen A8 tm R14, hier worden waarden ingezet.
Verderop heb ik voor deze cellen een onzichtbare werkveld (A28 tm R34) gemaakt,
(waarna een berekening) hier een waarde 0,1 of 2 worden gegenereerd.

Dus cel A8 wordt berekend in cel A28. Wanneer cel A28 een 0 genereert, moet er niks met cel A8 gebeuren.
Maar bij een 1 moet de cel geel worden en bij een 2 oranje.

Met voorwaardelijke opmaak krijg ik dat niet 1-2-3 voor elkaar en zal de oplossing vermoedelijk in vba zitten. Maar daar heb ik geen kaas van gegeten.

Wie kan me verder helpen?
 
Met voorwaardelijke opmaak kom ik uit op 2 opmaken per cel, je kan toch maar 1 kleur kiezen. En dat keer 108 cellen. Dat zijn 216 regels voorwaardelijke opmaak. Best veel.
Het kan vast wel, maar volgens mij kan het veel eenvoudiger.
 
boppe,

plaats een een bestand...
 
@VenA: Dat is inderdaad per cel drie voorw. opmaken. 1: basiskleur, 2: kleur bij cijfer 1 en 3: een kleur bij cijfer 2. en dat keer zoveel cellen.
Ik hoopte dat het wat eenvoudiger kon.
 
Bestudeer het bestand eens goed. Er worden maar 3 formules gebruikt die van toepassing zijn op het hele bereik.
 
Op een gegeven moment zie je het niet meer. Ik heb even geen idee.
 
Ik heb even geen idee.
Dat is niet ons probleem. Het is zaak dat je de tijd neemt om door te krijgen hoe voorwaardelijke opmaak werkt. Het is hier niet de plaats om een cursus te geven.
In je voorbeeldbestand heb ik even alle VO verwijderd en een oplossing met één VO-regel voor het bereik A29:I35 ingevoegd. Kijk eens of het wat is.
 

Bijlagen

  • Nieuw WMA formulier 20180613.xlsm
    1,1 MB · Weergaven: 27
Dat is niet ons probleem.
Tuurlijk niet, het is toch mijn probleem. Vraag alleen om hulp.

Ik weet wel een beetje hoe VO werkt. Het voorbeeld wat je terugstuurt is ook goed te maken.
Maar nu eenvoudig de VO kopiëren naar cel A8 gaat niet werken, want als je het getal weer binnen de tolerantie zet (800 bijvoorbeeld), blijft het rood, terwijl de code op cel A29 alweer op '0' staat.
 
Ik snap niet wat je bedoelt.
Als ik je nog een advies mag geven: vermijd samengevoegde cellen. Als de pest. Samengevoegde cellen zijn de geschaarde vrachtwagens op de snelweg van je rekensheet. Volgens mij heb je de formules in bereik A29:I35 een voor een ingeklopt. Wat een verschrikking.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan