Van af internet benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2001
Berichten
271
Hallo,

Ik heb een PLC (voor wie niet weet wat dat is, dat is een Programmable Logic Controller en daar kun je leuke dingen mee doen. Zit veel in machines) en die wil ik (weer) van af internet kunnen benaderen.

Mijn netwerk thuis ziet er als volgt uit; Fritzbox 7360, en in de schuur hangt een wifi repeater van de Action (Dymond 11AC) en op de LAN aansluiting van de repeater zit de PLC aangesloten.
Als ik binnen mijn netwerk de PLC wil benaderen dan kan dat gewoon. Als ik hem van af internet wil benaderen gaat dat niet.

In mijn Fritzbox heb een poort voor de PLC open gezet en de zelfde poort heb ik voor de repeater ook open gezet. Als ik dus mijn IP (extern of hoe zeg je dat) adres ingeeft (80.100.36.xxx:poort) met daar achter de poort dan zou ik verbinding moeten krijgen. En dat lukt dus niet.
Als ik de PLC rechtstreeks op de Fritzbox aansluit kan ik er wel op komen. Ik denk dat er nog een poort in de repeater opengezet moet worden, maar ik kan daar niets over vinden in de handleiding.

Dus, als iemand een idee heeft hoe dit voor elkaar te krijgen dan hoor ik dat graag.
 
Hallo Edmoor,

Zo staat het geconfigureerd. Heb het voor de zekerheid gecontroleerd met de website. Kom er niet in. Dan moet het in de wifi repeater zitten van de Action.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan