Contacten overzetten van Nokia Lumia 520 naar Android phone

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
468
Beste,

Een kennis vroeg mij of ik de contacten gegevens van haar oude Nokia Lumia 520 phone over kon zetten naar haar nieuwe Samsung A5 Adroid phone.
Ik heb naar de mogelijkheden op internet gegoogled, waar men aangaf dat dit dient te gebeuren dmv synchronisatie met een Outlook account.
Er is echter al een Outlook account op de Nokia Lumia aanwezig, maar in de instellingen van dit account is alleen synchronisatie van mail mogelijk. (overige instellingen zijn niet weergegeven)
Op de Samsung A5 heb ik een Outlook account aangemaakt via aanmaken Exchange account. Hierin is echter wel de synchronisatie van contacten selecteerbaar.

- Kan het zijn dat er destijds op de Nokia Lumia een Outlook account aangemaakt is puur voor de mail en dat dit synchronisatie van contacten niet ondersteunt?
- Indien ik het huidige Outlook account van de Nokia Lumia verwijder, ben ik dan ook alle contacten kwijt?

Mocht ik het Outlook account ongestraft kunnen verwijderen, dan wil ik proberen om een Outlook Exchange account aan te maken en kijken of hierin wel contacten selecteerbaar en synchronisatie mogelijk is.

Zou geweldig zijn als iemand een antwoord op bovenstaande vragen weet. Anders zit er niets anders op dan zo'n 300 contacten handmatig over te tikken in de Samsung phone.

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies.

Mvrgr. Mark
 
Bedankt voor je reactie en links Senso !!
Ik ben via deze links al wel een eindje verder en heb al een aantal telefoonnummers terug gevonden in het Outlook account, maar het overgrote deel van de telefoonnummers wordt niet met het Otlook account gesyncroniseerd.
Bij Android kan ik per contactpersoon aangeven met welk account deze dient te syncroniseren, maar kan deze instellimg bij de Windows Phone niet vinden. Weet iemand waar dit ingesteld kan worden?
Bij aanmaken van een nieuw contact in de Windows phone kun je kiezen in welk account dit nummer opgeslagen en gesyncroniseerd dient te worden, maar hoe dien ik dit achteraf te wijzigen?

Bvd.
 
Laatst bewerkt:
Het is me uiteindelijk tóch gelukt de contacten uit de Nokia Lumia over te zetten naar het Outlook account. Bij de synchronisatie instellingen stond iets niet goed. No heb ik, door op mijn pc in te loggen op mijn online Outlook account de contacten kunnen exporteren naar een csv bestand. Daarna ingelogd op mijn online Gmail account en daar het csv bestand geïmporteerd. Na een minuut of 5 werden alle Gmail contacts automatisch toegevoegd aan mijn Android iphone. :)
Hiermee is dus mijn vraag beantwoord en het probleem opgelost.
Hartelijk dank voor jullie adviezen en tips !!
Mvrgr. Mark
 
Goed gedaan.:thumb: Kan het nog mooier!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan