• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

export excel-bestand naar csv-bestand zonder "tab"-s

Status
Niet open voor verdere reacties.

petersmith

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
100
Beste,

Ik ben bezig met de onderstaande handelingen (zie link hieronder).

https://www.cadlinecommunity.co.uk/...-Catalogues-from-Revit-using-Microsoft-Excel-


Ik wil een geïmporteerd txt-bestand in Excel, na het bewerken, weer naar een txt-bestand opslaan/exporteren. Het bestand moet zonder “tab”-s, zoals het oorspronkelijke bestand (zie bijlage) opgeslagen / geëxporteerd worden. Maar het is mijn niet gelukt. Na het opslaan / exporteren zijn de tekstregels nog steeds met “tab”-s en ook onder elkaar, ipv achter elkaar.

Weet iemand hoe ik het kan doen?


testmodel.txt= origineel bestand
testmodel-bewerkt.txt= bewerkt bestand geëxporteerd naar csv-bestand en rename

Bekijk bijlage testmodel.txt
Bekijk bijlage testmodel-bewerkt.txt


Alvast bedankt.

Groeten,
peter smith
 
Je moet niet exporteren TXT maar naar CSV.
 
Ik heb idd volgens de website uitgevoerd. Eerst exporteren naar csv-bestand en dan de extentie van het bestand aanpassen naar txt-bestand.
Alleen de tabs blijven aanhouden. (zie bijlage: testmodel-bewerkt.txt)
 
Jij hebt bij windows ingesteld wat het scheidingsteken moet zijn.
Dat kun jij alleen maar wijzigen.

Aanpassen kan ook:

Code:
Sub M_snb()
  open "G:\OF\aangepast.txt" for input as #1
    c00= input LOF(1),1
  close

  open G:\OF\aangetast.txt" for output as #1
    print 1, replace(c00,'vbrab,","))
  close
End Sub
 
Laatst bewerkt:
thx.
Op dit moment zijn we druk bezig met het aanvullen van onze bibliotheek. Deze handelingen komen vaker voor. Daarom wil ik graag weten hoe het werkt. Alleen, ik ben niet zo bekend met de programmeercode in excel. excuses.

Kun je mij vertellen hoe ik deze moet invoeren en in werking kan zetten?
Alvast bedankt.
 
Waaruit bestaat de bewerking van het originele bestand ?

Waar is dit originele bestand opgeslagen ?
 
Deze code exporteert in het gewenste format:
Code:
Sub ExporteerNaarCSV()
    Dim sOldName As String
    sOldName = ActiveWorkbook.FullName
    Application.DecimalSeparator = "."
    Application.ThousandsSeparator = ","
    Application.UseSystemSeparators = False
    ActiveWorkbook.SaveAs ActiveWorkbook.Path & "\" & Left(ActiveWorkbook.Name, InStr(ActiveWorkbook.Name, ".") - 1) & ".csv", xlCSV
    Application.UseSystemSeparators = True
    Application.DisplayAlerts = False
    ActiveWorkbook.SaveAs sOldName, xlOpenXMLWorkbookMacroEnabled
    Application.DisplayAlerts = True
End Sub
 
Beste,

Het oorspronkelijke txt-bestand (testmodel.txt) wordt telkens door het programma revit gegenereerd. Het txt-bestand wordt door ons dmv excel met getallen ingevoerd / aangevuld.
We zullen vaak deze bewerkte bestanden terug naar csv-bestand exporteren en rename naar txt-bestand.


De laatste stap:
Het exporteren / opslaan van het bewerkte bestand naar csv-bestand zonder “tab”-s en met tekstregels achter elkaar lukken me niet. Ik krijg een csv-bestand met “tab”-s en de tekstregels zijn onder elkaar. (zie bijlage eerste mail: testmodel-bewerkt.txt).


Juist deze laatste stap kom ik niet uit. Als er een programmeercode moet toepassen, kan iemand mij stapsgewijs vertellen hoe ik in excel moet opnemen? Welke programmeercode moet ik erin plakken?

Alvast bedankt.
 
Waarom automatiseer je dan ook niet meteen de bewerking die jullie op het bestand (nu waarscijnlijk met de hand) uitvoeren ?
 
omdat elke txt-bestand op zich zelf een soort eigen bibliotheek is, waardoor de invullingen en omvang hiervan per txt-bestand elke keer anders zijn. Vandaar.
 
Die code die ik plaatste. Alt+F11, invoegen, module, code erin pakken. Terug naar Excel, opslaan als, bestandstype veranderen met .xlsm.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan