Query: enkel waarden opsommen op basis van die waardes zelf

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomswaelen

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
349
De titel is een beetje cryptisch, daarom bij deze meer uitleg :)

Ik heb een formulier waar checkboxes op staan. Ik heb ook een query die tekst weergeeft naargelang de box gecheckt is of niet (via een Iif die de tekst geeft als de box is gecheckt, en niets (of een spatie) geeft indien niet). Die query ga ik nog gebruiken in een rapport.

Nu zou die query (of het rapport) een veld moeten bevatten dat enkel de teksten bevat waarvoor een box is gecheckt. Bijvoorbeeld:

A. Tom
B. Jan
C. Wim

Mijn probleem nu is het volgende. Stel dat enkel Wim is aangevinkt. Dan kan ik er perfect voor zorgen dat in de query enkel Wim wordt weergegeven. Maar dat betekent ook dat er een spatie is voor A en B, want die zijn niet aangevinkt. Het is werkbaar, maar erg mooi is het niet. In mijn huidige denkpiste is er een witregel voor elk item dat niet aangevinkt is.

Hoe kan ik er voor zorgen dat die waardes aansluiten, en dat niet aangevinkte waardes gewoon worden weg gelaten (ipv een spatie)? Iemand een idee?
 
Ondanks je uitleg, heb ik geen flauw idee wat je bedoelt. Een query laat doorgaans records zien, geen tekst. En zoals jij het beschrijft, al helemaal niet. Je geeft een voorbeeld van 3 personen, die je op je formulier dan blijkbaar selecteert met selectievakjes. Waarom je daar een IIF bij gebruikt, is mij dus al volslagen onduidelijk. Als ik een query wil filteren op personen, dan is het al voldoende om die selectievakjes te filteren. Selectievakjes aangevinkt: persoon onzichtbaar (want gefilterd) in de query. Selectievakjes uitgezet: persoon weer zichtbaar. Wat doet die IIF dan nog?
 
Never mind, blijkt dat ik volledig fout bezig was. Was misschien al duidelijk ;) Dit topic mag gesloten worden, ik start een ander.
 
En dat mag je helemaal zelf doen; niemand anders kan dat voor je doen. OK, je kan 4 maanden wachten, dan wordt-ie vanzelf gesloten :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan