• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Doortrekken formule over tabbladen heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marj0lein

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jun 2018
Berichten
3
Goedemiddag,

Als huishoudboekje wil ik een jaaroverzicht maken van alle maanden en daarvoor gegevens uit verschillende tabbladen samenvoegen. Nu kan ik dat natuurlijk 12 keer handmatig doen, maar er moet iets mogelijk zijn om de formule door te trekken over tabbladen heen. Ik heb al een heleboel topics bekeken, maar ik kom er niet uit.

In de bijlage een versimpelde versie van wat ik wil, waarbij ik de eerste rij (jan) ingevuld heb. Hoe trek ik deze formule door naar feb en mrt etc over tabbladen heen?

Alvast heel erg bedankt!

Groeten,

Marjolein
 

Bijlagen

  • Huisoudboekje_vb.xlsx
    11,1 KB · Weergaven: 39
Waarom zo'n ingewikkelde opzet. Zet gewoon alles in 1 tabel dat werkt veel makkelijker.

Code:
=INDIRECT(ADDRESS(2;ROW();;;B$1))
 
Zoals ik al aangaf is dit een versimpelde versie. In werkelijkheid komen ik elk tabblad lijsten met losse uitgaven, die worden opgeteld tot de versimpelde posten 'uitgave 1, 2, 3' zoals in het voorbeeld.

Wat bedoel je met alles in 1 tabel zetten? En waar is die code voor bedoeld?
 
De code is de formule waarom je vroeg. Eventueel vertalen naar het Nederlands. ADDRESS() = ADRES(), ROW() = RIJ().

In een tabel zet je alles gestructureerd onder en naast elkaar. Met een draaitabel kan je der dan eenvoudig overzichten van maken. (zie de tab 'Database')
 

Bijlagen

  • Huisoudboekje_vb.xlsx
    106,9 KB · Weergaven: 66
Dankjewel VenA! Ik snap de formule niet helemaal (ga er nog even induiken), maar met een draaitabel werken is misschien inderdaad makkelijker!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan