• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

doortrekken formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wim123

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
21
beste mensen onderstaande formule wil ik doortrekken in een kolom over 52 tabbladen 1 tot en met 52 hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?



[HTML=SOM(SOMMEN.ALS('1'!B$2:B$100;'1'!A$2:A$100;FQ$78:FQ$83))][/HTML]


wim
 
Gewoon alles in in 1 tabel zetten. Dan heb je geen tabje per week nodig. Een voorbeeldje wil ook nog wel eens helpen net als de zoekfunctie.
 
Plaats een voorbeeldbestand ipv je complete project.
 
Gebruik deze matrixfunctie (dus afsluiten met Control+Shift+Enter):
Code:
=ALS.FOUT(SOM(SOMMEN.ALS(INDIRECT("'"&A15&"'!B$2:B$100");INDIRECT("'"&A15&"'!a$2:a$100");FQ$80:FQ$85));"-")
Edit: in bijlage ook nog een voorbeeld van de in post #2 bedoelde tabel, tezamen met een draaitabel voor analyse van de data. De tabel wordt je database, de draaitabel de manier om gegevens te ordenen en (geheel naar eigen wensen) te presenteren. Bekijk maar eens.
 

Bijlagen

  • Realtest2 (AC).xlsx
    91,3 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
mr alexcel

mijn dank voor jouw oplossing.
En het voorbeeld je bij edit aangeeft ziet er goed uit, dit ga ik zeker uitwerken.


gr wim123
 
mr alexcel

de formule in het voorbeeld met gegevens tabel werkt met sommen.als kan dit ook met gemiddelde.als hier gebruik ik nu deze formule voor

HTML:
=SOMPRODUCT(ISGETAL(VERGELIJKEN(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$100");$FQ$78:$FQ$83;0))*INDIRECT("'"&A15&"'!$G$2:$G$100"))/SOMPRODUCT(N(ISGETAL(VERGELIJKEN(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$100");$FQ$78:$FQ$83;0))))

gr wim
 
Waarschijnlijk wel, maar waar probeer je het gemiddelde van te nemen?

Kun je een paar verwachte uitkomsten handmatig invullen in het voorbeeld?
 
mr alexcel

in kolom c uit gegevens tabel staan de gewerkte uren uit bereik fq78:fq83 opgeteld worden.
in kolom g uit gegevens tabel staan uurtarieven uit bereik fq78:fq83 waarvan het gemiddelde vanberekent wordt, ook als er in het gevens bestand er 2 codes ontbreken

in voorbeeld bestand de wijze cq1 en cq16 zoals dit nu gebeurd.(met tabbladen 1 tot 52) het zou mooi zijn als dit ook met 1 tabel met gevens kan volgens jouw idee.


gr wimBekijk bijlage Realtest2 (AC)w.xlsx
 
De formule die je zoekt voor de verschillende tabbladen is als volgt:
Code:
=ALS.FOUT(SOM(SOM.ALS(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$100");FQ78:FQ83;INDIRECT("'"&A15&"'!$G$2:$G$100")))/SOM(AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&A15&"'!$A$2:$A$100");$FQ$78:$FQ$83));"-")
De formule voor het bepalen van het gemiddelde uit de enkele tabel (tabblad hernoemd als Data) is:
Code:
=ALS.FOUT(SOM(SOMMEN.ALS(Data!$H:$H;Data!$B:$B;$FQ$78:$FQ$83;Data!$A:$A;$A15))/SOM(AANTALLEN.ALS(Data!$B:$B;$FQ$78:$FQ$83;Data!$A:$A;$A15));"-")
Allemaal weer matrixfuncties!

Maar ook hier werkt de draaitabel gemakkelijker... Daar kun je gemiddelden direct uithalen door de veldinstellingen te wijzigen.

In bijlage staan alle 3 methoden hierboven toegepast.
 

Bijlagen

  • Realtest2 (AC-2).xlsx
    358,4 KB · Weergaven: 17
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan