pdf bestand niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JEPEDEWE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jun 2006
Berichten
1.682
Hallo,

Ik heb een knop waarmee ik een pdf-document kan bekijken

Code:
    If IsNull(Me!Txtdatum_document) = False Then
     Me!scan = "z:\archief\" & Me!NAAM & "_VOO_" & Format(Me!Txtdatum_document, "ddmmyy") & ".pdf"
     Application.FollowHyperlink Me.scan
    End If

Echter, als er geen dergelijk document is, dan gebeurt er niets
Ik zou dus graag een melding krijgen dat het document niet bestaat
Hoe doe je dat?

Bedankt
JP
 
Zoiets:
Code:
If IsNull(Me!Txtdatum_document) = False Then
    pdf = "z:\archief\" & Me!NAAM & "_VOO_" & Format(Me!Txtdatum_document, "ddmmyy") & ".pdf"
    If Dir(pdf) = "" Then
        MsgBox "De PDF bestaat niet", vbCritical
    Else
        Me!scan = pdf
        Application.FollowHyperlink Me.scan
    End If
End If
 
Laatst bewerkt:
En stop eens met die uitroeptekens.... Je hebt het al druk genoeg dus waarom meer tijd steken in typen als dat niet nodig is? :). En zo’n Msgbox voegt natuurlijk niks toe; je kunt er beter voor zorgen dat je dan gelijk het juiste document opzoekt en plaatst.
 
absoluut heel bruikbaar... bedankt edmoor
MSgboc voegt net HEEL VEEL toe! ;)
 
Snap je nu waarom ik zoveel moeite heb om jou goed te helpen? Jij gebruikt oplossingen die voor mij totaal onacceptabel zijn :). Gelukkig snapt edmoor precies wat jij wilt :D.
 
T is anders heel simpel hoor.. ik moet documenten scannen en bewaren. Dat wordt nogal eens vergeten dus.. door deze manier van werken krijg ik telkens een reminder dat het document niet aanwezig is.. et voila, ben weer content...
 
Maar dat is dus mijn punt: die waarschuwing is nergens voor nodig en lost niks op. De enige echte zinvolle oplossing is: ofwel het tekstveld leegmaken (bestand is er niet) ofwel het tekstveld vullen met het juiste bestand. Voor beide opties heb je geen msgbox nodig.
 
Sorry van even in te breken maar ik zet bij de instellingenpagina van de DB (die de gebruiker van de FE zelf kan bepalen) een vinkje waarbij de gebruiker zelf beslist of ze zo'n msgboxen willen zien verschijnen of niet. Je hebt dametjes die dat graag zien bevestigd worden en andere die liever sneller werken (met minder van die bevestigingsberichtjes en dus minder klikken). Is wat meer programmeerwerk maar naar de gebruiker(s) toe h(g)eeft het meer opties.
 

Bijlagen

  • Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    3,2 KB · Weergaven: 28
Tja, dat is waar maar zoveel verschillende mensen vraag om flexibele oplossingen om toch maar een beetje economisch te kunnen werken. Daarop even voortbordurend, zou zoiets kunnen vereenvoudigd worden of in een functie kunnen gegoten worden (of via een tempvars instelling) zodat de procedure korter kan gemaakt worden. Ik plak hieronder even een "na bijwerken" van een keuzelijst procedure, in dit geval om een zorgcode aan te passen in een paar tabellen, met een opzoeking via een Dlookup in de usertabel of die user dus voor hem/haar dat vinkje om de bevestigingsberichtjes niet te krijgen heeft aangevinkt. Eventuele foutmeldingsberichten blijven wel altijd getoond worden.
Code:
Private Sub KzlZorgcode_AfterUpdate()
On Error GoTo Err_KzlZorgcode_AfterUpdate
'Uitvoerende VBA code
Dim BNummer As Integer
Dim Zorgcode As String
Dim strsql As String
Dim Cancel As Integer
'wijzigingen in dit record eerst opslaan:
TempVars.add "PDZorgcode", Nz(Me.KzlZorgcode.OldValue, "")
    If Me.Dirty Then
        Me.Dirty = False
    End If
'opzoeken of de gebruiker bij de instellingen in de Tbl_users de bevestigingen heeft uitgezet
If Nz(DLookup("Bevestiging_uit", "Tbl_users", "personeelsnummer=[TempVars]![PDPersoneelsnummer]"), "") = False Then
1    If MsgBox("Weet U zeker dat U de zorgcode van deze bewoner wilt wijzigen?" & vbCrLf & _
              "Hierbij wordt deze ook aangepast in de bewonerslijst," & vbCrLf & _
              "herstelverblijf en de kortverblijflijst!", vbQuestion + vbYesNo, "Bevestiging gevraagd!") = vbYes Then
    'check of er wel een Zorgcode is ingevuld is:
2       If (IsNull(Me.KzlZorgcode.Value)) Then
                MsgBox "Kies eerste een zorgcode uit de lijst", vbCritical + vbOKOnly, "Opgelet!"
                Me.KzlZorgcode.SetFocus
            Exit Sub
        End If
    ' Zorgcode in tabel Bewonerslijst, kortverblijf en herstelverblijf aanpassen vanuit het bewonerformulier
        strsql = "UPDATE Bewonerslijst SET [Zorgcode] =" & "'" & Me.KzlZorgcode.Value & "'" & " WHERE [Bewonersnummer] =" & Me.BNummer
        DoCmd.RunSQL strsql
        strsql = "UPDATE Kortverblijf SET [Zorgcode] =" & "'" & Me.KzlZorgcode.Value & "'" & " WHERE [BNummer] =" & Me.BNummer
        DoCmd.RunSQL strsql
        strsql = "UPDATE Tbl_herstelverblijf SET [Zorgcode] =" & "'" & Me.KzlZorgcode.Value & "'" & " WHERE [BNummer] =" & Me.BNummer
        DoCmd.RunSQL strsql
        'Katzhistoriek herberekenen
        Call Katzhistoriek
        Me.SLvRVT.SetFocus
        If Nz(DLookup("Bevestiging_uit", "Tbl_users", "personeelsnummer=[TempVars]![PDPersoneelsnummer]"), "") = False Then
            MsgBox "De zorgcode " & [TempVars]![PDZorgcode] & " is aangepast naar " & Me.KzlZorgcode.Value & "", vbInformation + vbOKOnly, "Bevestiging van aanpassing!"
        Else
            Exit Sub
        End If
    Else
        Me.KzlZorgcode.Value = [TempVars]![PDZorgcode]
        If Me.Dirty Then
            Me.Dirty = False
        End If
        Me.KzlZorgcode.Requery
        Me.SLvRVT.SetFocus
        If Nz(DLookup("Bevestiging_uit", "Tbl_users", "personeelsnummer=[TempVars]![PDPersoneelsnummer]"), "") = False Then
            MsgBox " Bewerking geannuleerd", vbInformation + vbOKOnly, "Bevestiging van annulatie!"
        Else
            Exit Sub
        End If
    End If
Else
    GoTo 2
End If

Exit_KzlZorgcode_AfterUpdate:
     Exit Sub
Err_KzlZorgcode_AfterUpdate:
     Select Case Err.Number
            Case 20 'Resume zonder Error
                    Resume Next
            Case 94 'Ongeldig gebruik van Null
                 MsgBox " Geen criteria, herbegin of vul het nodige veld in", vbCritical + vbOKOnly, "Opgelet!"
                    Resume Next
            Case 3021 ' Geen huidige record
                    Resume Next
            Case 3077  'Geen criteria
                    MsgBox " Geen criteria, herbegin", vbCritical + vbOKOnly, "Opgelet!"
                    Resume Next
            Case 3167  'Record is al verwijderd
                    Resume Next
            Case 9999
                   Resume Next
            Case 999
                   Resume Exit_KzlZorgcode_AfterUpdate
            Case Else
            Call LogError(Err.Number, Err.Description, "KzlZorgcode_AfterUpdate()")
                Resume Exit_KzlZorgcode_AfterUpdate
     End Select
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan