• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Samenstellen van teams op basis van opgegeven voorkeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.
jammer dat je niet een goed voorbeeld plaatst. dan kan ik zien wat je voorkeuren zijn in de mogelijke verdelingen.
wat is je bvb meer waard om te bepalen of personen bij elkaar in het team komen?
als 2 personen elkaar als optie 2 kiezen of als een derde persoon een van die twee als eerste kiest.
zo zijn er meer situaties te verzinnen.
 
Hoi Sylvester,

Sorry dat ik geen goed voorbeeld kan laten zien.

Bij het indelen moet zo veel mogelijk voldaan worden aan onderstaande volgorde:
1 Spelers indelen bij spelers die zij als Voorkeur1 hebben aangegeven
2 Spelers zo veel mogelijk indelen bij spelers die zij als Voorkeur2 hebben aangegeven

Bij de indeling is Voorkeur1 dus belangrijker dan Voorkeur2. In een ideale situatie zijn er twee teams waarbij de alle spelers in hetzelfde team zijn ingedeeld met de spelers van hun voorkeuren. Dit zal waarschijnlijk niet lukken. Ik ben al heel blij als iedere speler in een team wordt ingedeeld met de spelers die hij/zij als Voorkeur1 heeft aangegeven. Als dan vervolgens, daar waar mogelijk, wordt aangevuld met Voorkeur2 spelers dan is dat een bonus.

Kan je hier wat mee?
 
dus als 2 spelers elkaar als tweede keus hebben, dan kunnen ze, doordat een derde speler een van hun als eerste kiest, uit elkaar geplaatst worden.
in niet anders om.
 
Laatst bewerkt:
Ja dat klopt. De eerste keus van de derde speler weegt dan zwaarder dan de tweede keuzes van die andere spelers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan