• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Layout wijzigen op basis van celwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

abbcdcg

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2012
Berichten
61
Hallo,

ik wil, op basis van een celwaarde een layout wijzigen waarbij cellen verschoven moeten worden en selectie vakjes verwijderd. Ik heb even geen idee vanuit welke invalshoek dat zou kunnen.
De vraag heb ik uitgebreider in het voorbeeld geplaatst.

Ideeën zijn meer dan welkom.

B.v.d. !
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_layout.xlsx
    43,2 KB · Weergaven: 38
Waarom die vervelende vinkvakken met daaraan een macro gekoppeld? Je kan dan beter het BeforeDoubleClick event gebruiken. Dus met een iets andere opzet.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld_layout.xlsb
    16,5 KB · Weergaven: 45
Hoi,

Ik heb helaas niet eerder kunnen reageren.
Ja, dit werkt. Wat ik me hierbij wel af vraag waar je keuze voor het BeforeDoubleClick event in zit. Let wel, ik kende het niet, het is dus een open vraag en ik steek er weer iets van op.
Het nadeel van deze manier is dat de selectie vakjes verdwijnen en kruisjes worden welke niet eenvoudig aangeklikt kunnen worden. Doel van de selectie vakjes is niet meer dan een vraag beantwoorden in de zin van aanvinken bij wel of niet akkoord. Niets meer en niets minder. Daarom begrijp ik je opmerking omtrent de macro's achter dat vakje niet, die zijn er namelijk niet. Er zit (komt) wel in macro in het afdrukken van het werkblad, maar ook niet meer dan dat.

Dat bij elkaar opgeteld, is het niet mogelijk en/of eenvoudiger om bij gebruik van 1, 2, 3, 4, 5, 6, of 7 de overige rijen te verbergen, of loop ik dan ergens anders tegen aan?


Alvast bedankt voor je tijd!
 
De code kan je vinden in de bladmodule van "Blad1" In een bladmodule kan je verschillende events gebruiken. In het bestand in #1 is een macro gekoppeld aan de vinkvakjes. Knipsel.PNG
 
Het is nog niet helemaal wat ik zoek. Is het niet mogelijk om b.v. op te geven welke rijen je wil verbergen, met behoud van de inhoud van de cellen (selectievakjes) ?
 
Hoe zou ik dit kunnen doen zonder selectievakjes...??? De inhoud kan ik denk ik ook wel aanpassen naar tekst.

B.v.d. !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan