Linux Mint 18.3 vervangen door 19

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2007
Berichten
1.787
Ik heb Linux Mint 18.3 op een bootable USB-stick gezet d.m.v. Rufus. Ik heb nu ook een 19-iso bestand. Als ik die 18.3-bestanden verwijder en vervang door 19-bestanden, werkt die USB-stick dan voor 19 of moet ik een geheel nieuwe aanmaken met Rufus voor 19?
 
Ik zou een nieuwe aan maken, schoonmaken doet Rufus zelf immers... dus waarom zou je de "moeilijke" weg kiezen?
 
OK, dank voor je reactie. Maar ik wil weten of het mogelijk is. Ik heb nu even niet de beschikking over Rufus, maar dat kan ik ook bij iemand anders gaan doen. Een aantal bestanden vervangen is niet zo veel werk.
 
Laatst bewerkt:
Rufus kun je downloaden.. werkt niet op een mobiel....
Maar wel op een usb stick met Windows.
 
Er bestaat geen Linux Mint 19 dus wat je bedoeld is voor mij een raadsel.

Als je gebruik maakt van Rufus (ik werk daar niet mee maar wel met UnetBootin) dan doet dat proggie zelf dat sticky formatteren en zet die ISO erop van wat jij wilt.
Maar nogmaals, wat is 19??
 
Ja, een beta moet je nooit installeren. Deze is nog niet klaar en je zal veel hinder en foutjes ondervinden. Hou het gewoon bij de versie van nu, en die kan je hier bekijken: https://www.linuxmint.com/download.php

(ik kijk dus nooit naar de beta's. Ik installeer de allernieuwste pas als het helemaal kan en dat is vaak pas een paar maanden nadat de release uitgekomen is. Een beta is niets meer dan een "voorronde" van de nwe versie. Ik raad het dus altijd aan deze NIET te installeren.)
 
De beta hoef je idd niet te installeren, maar als Linux adept wist je dit tuurlijk al: daar helpt geen ontkennen aan.. ;)
Linux Mint 19 Release Date
Unlike Ubuntu, Linux Mint doesn’t follow a strict schedule. Therefore you don’t have an exact release date but just an estimate of the week.

Linux Mint 19 beta was released in the first week of June’18 and the final stable Linux Mint 19 release has been planned for the end of June’18. There is no more information available about Mint 19 release schedule.
Das niet zoveel nachtjes slapen meer...:cool:

Mss wil ie oefenen met de beta? Maar dat kan ie beter zelf schrijven of dat zo is.
 
Laatst bewerkt:
Ja en dan nog is het verstandiger om een maand of 3 te wachten tot de kinderziektes eruit zijn. Zelf hoef ik niet zo nodig een nieuwere versie. De 18.3 versie voldoet uitstekend en is nog jaren geldig.
 
ja, inderdaad. Ik hou al het nieuws ook niet bij hoor, heb wel wat beters te doen ;)
 
Als jij het niet gevraagd had was ik niet nieuwsgierig geworden, het valt op als de een 19 kent en de ander over een raadsel spreekt, als ik niet met linux zelf bezig zou zijn, zou ik het wrs nooit gecheckt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan