Normaal opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Windows 10.

Het lukt niet om in msconfig "normaal opstarten" aan te vinken en uit te voeren. Het is telkens "selectief opstarten" dat aangevinkt blijft.
Is dat te verhelpen ?
 
Heb intussen gegoogeld en diverse mogelijkheden uitgeprobeerd...zonder succes.
Bij de laatste suggestie "Pc opnieuw instellen" wil ik wel weten of mijn bijgevoegde software en bestanden (avgpctuneup, antivirus, malwarebytes, Windows Live mail e.a.) behouden blijven of verdwijnen.
 
Hoi Tuurke. Probeer eens hier wat uit te vogelen.

Ga naar start en typ msconfig in het zoekvak maar DRUK NIET op enter.
Klik met de rechter muisknop op msconfig.exe in de resultaten en kies dan voor uitvoeren als administrator.
Stel in op "normaal opstarten" en klik op toepassen. Als het nog niet lukt, kijk dan eens op de tab opstarten.
Als je daar iets hebt uitgevinkt, gaat windows automatisch over op "selectief opstarten".


 
Hoi,
Ik zou avg-pc-tune-up eens verwijderen, dat soort programma's deugt nergens voor en maakt meer stuk dan je lief is.
Zorg dat je zelf de touwtjes in handen houdt en laat dat niet aan een dubieus softwareprogramma over.
 
Laatst bewerkt:
manama, ik krijg dit: en zelf als ik "electief opstarten" kies springt "normaal" automatisch aan.

Opstarten 1.jpg

Ik stel ook vast dat ik gisterenavond een melding ontving van Microsoft waar werd aangegeven dat ik op "Nu opstarten" moest klikken om bij te werken. Het leek er op dat na update 1803 (van enkele weken geleden) precies iets fout moest verhinderen.

Heb dat uitgevoerd. Nu lijkt mijn laptop toch wat sneller op te starten.
 
En wat is het probleem dan?
Heb hier een aantal W10 machines waar "normaal opstarten" niet wil werken, oorzaak onbekend maar merk er verder weinig van en ook niet verder uitgezocht.
 
Hij wil Normaal opstarten. Volgens mij, is er geen probleem. Bij mij staat die al jaren met Selectief opstarten aangevinkt.

Volgens Manamana zou er een verband zijn tussen het tabblad Algemeen en Opstarten:

Stel in op "normaal opstarten" en klik op toepassen. Als het nog niet lukt, kijk dan eens op de tab opstarten.
Als je daar iets hebt uitgevinkt, gaat windows automatisch over op "selectief opstarten".

Dus vink daar alles aan en zie of dat klopt. Lijkt mij overigens niet zo verstandig om alles maar te laten opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Vogels ben ik ook gek op. Vlaamse gaai is een prachtige vogel. Ekster, kauw en merel, allemaal je beste vrienden.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan