Microfoon niet meer te horen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xrux

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2007
Berichten
64
Vreemd probleem.
Ik heb een tweede monitor op de pc aangesloten. Heb alle kabels eruit gehaald etc en opnieuw alles verbonden. Systeem werkt mooi met twee monitoren.
Echter werkt mijn microfoon nu niet meer juist.

Ik heb een logitech headset H340 via USB. De microfoon lijkt te werken (online test en windows 10 app beheer) zie ik visueel dat het werkt maar hoor ik niets. Ook in een spel (The Division bijvoorbeeld) zie ik het microfoon teken bewegen ook van andere spelers, maar hoor ik mijn stem maar ook van andere spelers niet. Spel geluid/ achtergrond geluiden werken wel gewoon via de headset. Hoor alles op mijn headset en ook op de speakers set die ik op pc heb aangesloten via plug.

Als ik in app beheer luisteren naar apparaat aanvink dan hoor ik mijzelf wel , als echo. Zou beteken dat mic wel gewoon werkt.
Ik heb stuurprogramma verwijderd en opnieuw geinstaleerd en ook een ander usb ingang geprobeerd.
Bij de privacy instelling heb ik toegang tot microfoon aan staan. (Bij de apps staat het spel The Division dan weer niet)

Ben niet zo tekkie en al helemaal niet thuis in windows 10. Lijkt me iets met invoer en uitvoer te maken hebben maar ik kom er niet uit.

iemand idee waar ik het moet zoeken?
 
Als ik de berichten over geluidsproblemen na de laatste windows 10 upgrade lees lijkt het probleem vaak te zitten in de drivers van de geluidskaart en/of de videokaart (ja echt, de videokaart :) .
Oplossing: verwijder de drivers van deze twee en herstart de pc en laat windows zelf naar nieuwe drivers zoeken en die installeren.
 
bedankt voor je reactie. heb alle drivers al ge(her)installeerd. Eerst heb ik gekeken naar audio en omdat ik een samsung monitor/tv heb aangesloten als enige verandering ten opzichte van de oude werkende situatie heb ik ook naar de grafische kaart drivers gekeken. nvidia 760. Merkwaardige blijft dat de mic gewoon werkt maar ik het niet kan horen. Win10 voicerecorder kan ik gewoon inspreken en daarna afluisteren.

ergens gaat de invoer van het geluid van mijn mic naar toe ... maar waarheen. niet naar de speakers en niet naar mijn headset als ik deze heb ingesteld als afspeelapparaat. of juist wel maar staat te zacht.. kan het niet boosten.

wat zijn de audio "plekken" waar ik kan kijken zoeken? weet iemand dat allemaal?

apparaatbeheer
privacysettings
rechstklik op volume icon op taakbalk
en?
 
Via het luidsprekericoon in de systemtray en rechtermuisklik voor opnameapparaten kiezen, daar kun je de boel voor de microfoon instellen en het luisteren naar dient aangevinkt te zijn.
 
Bedankt Lange Pier voor je reactie. Maar dat had ik al gedaan etc. situatie is nog steeds niet goed.
Als ik de microfoon test doe van de microfoon (geluiden en tab opnemen) dan zie ik de microfoon wel werken maar hij komt niet boven de eerste of tweede groen streep uit. Normaal is deze toch wel wat meer groene strepen.
Mis dus een boost voor de microfoon die weer niet in de optie zit bij een usb headset. Dus de oude situatie is nog steeds niet hersteld. Discord en games werken niet.

Ik mis denk ik ergens een instelling of het is een soort virus (maar mijn antivirus software ziet niets)

Tja anders moet ik andere usb headset en een goedkoop 3,5 plug set kopen en proberen te testen.
 
Heb nu een paar keer dit probleem op de opgegeven manier opgelost bij diverse mensen en bij mezelf, als je wel groene strepen ziet hoe staan dan de instellingen in geluidsmixer?

Tis geen virus maar een instelling.

En een USB headset maakt geen gebruik van de audio codec chip dus daar de drivers voor updaten maakt niet uit.

Via instellingen en geluid krijg je de nieuwe configuratieinstellingen voor geluid en kun je de microfoon testen en problemen oplossen.
 
Bij volumemixer staan alle geluidsbronnen gewoon aan 60-80%. Twee luidsprekers, de speakerset en de headset en de apps die draaien.
Bij geluidsinstellingen staat alles op headset standaard. Als ik spreek gaat de Oranjestreep bij microfoon gewoon naar rechts.
eigenschappen apparaat microfoon niveau 80. luisteren naar apparaat aangevinkt (hinderlijk achtergrond klikken en typen lol.) en standaard afspelen headset zodat ik typen en klikken muis niet hoor als ik speakerset aan heb.
privacy staat microfoon aan en apps als skype en spel state of decay 2 staan ook aan. (geen idee waar discord of het spel the division hun connectie met microfoon weg halen. die staan niet in apps lijst)

standaard indeling twee kanaals 16 bit 4400mhz of zo.. dat kan ik niet wijzigen overigens op de headset wel op de speakers. zal wel vanwege usb connectie zijn

meer weet ik niet om naar te kijken. of zou er iets "hangen" in de registry of zo?
 
Als je wel het volumebalkje van de microfoon ziet lijkt het mij meer de uitgang die niet goed staat.
Al de boel getest via instellingen, systeem en geluid?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan