• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zet ik wordbestand om in pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
Hoi,

Ik stuur rekeningen in word Excel indeling. (office) Hoe kan ik dit omzetten in PDF formaat?
 
Bij veel Excel versies opslaan als pdf...
 
Word excel indeling??? ofwel word ofwel excel van welke versie van Office?
Bij recente versies van Office kan je kiezen voor opslaan als en dan kiezen voor PDF.

Succes
 
zie voorbeeld. blijven berekening ook in pdf

Heb voorbeeld bijgevoegd. Hoe zet ik dit formulier nu om naar PDF? En blijven de formules ook in pdf bestaan?Bekijk bijlage voorbeeld.xls
 
Welke versie van Office gebruik je?
En nee, uiteraard blijven de formules niet bestaan omdat het dan geen Excel bestand meer is.
De PDF zal alleen de waarden bevatten.
 
wel opslaan in pdf,maar zie daarna geen formules meer

Het lukt wel dit formulier op te slaan in PDF. Maar daarna zie ik op het een formulier alleen maar een handje. Ik zie geen formules meer om de factuur automatisch te laten berekenen.
Lukt alleen als ik het eerst invul als Excel bestand en daarna pas opsla als PDF.
Maar dan heb ik ze allemaal dubbel!

alvast bedankt!
 
Je weet wel wat een PDF bestand is?
 
Ik zie geen formules meer om de factuur automatisch te laten berekenen.
Dat is de bedoeling. Dan kan de klant niet zelf in de factuur rommelen.


Maar dan heb ik ze allemaal dubbel!

Ik zou de excel bewaren en de pdf weggooien. Zoals je gemerkt hebt is de omzetting 'enkele reis'.
 
Laatst bewerkt:
U bedoelt PDF versturen en excel bewaren

Het zijn vaak rekeningen die we moeten versturen.

U bedoelt zeker dan: de PDF versturen en het Excel bestand bewaren in de administratie.? Ik weet inderdaad niet echt wat pdf is.

Maar bedankt voor tijd en moeite!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan