• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

VBA automatisch rijen kopieren en onderaan invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JW1974

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2018
Berichten
9
Goedemiddag, ik heb een macro gemaakt voor het automatisch kopiëren en invoegen van drie (verborgen) rijen onder aan het schema. Echter onderaan gaat niet helemaal goed, de rijen worden nu op A15 ingevoegd. Dit staat ook zo in de macro, ik weet alleen niet hoe je dit veranderd zodanig dat de rijen altijd onderaan het schema komen te staan. Weet iemand hiervoor de juiste code?

Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' project toevoegen
'

'
Rows("5:11").Select
Selection.EntireRow.Hidden = False
Rows("7:10").Select
Selection.Copy
Range("A15").Select
Selection.Insert Shift:=xlDown
Rows("7:10").Select
Selection.EntireRow.Hidden = True
End Sub

In de bijlage het voorbeeld bestand met de macro. Het is de bedoeling dat de verborgen rijen 7-9 gekopieerd worden inclusief formules.
 

Bijlagen

  • Overzicht test projecten.xlsm
    21,2 KB · Weergaven: 62
Bv

Code:
Sub VenA()
  With Rows("7:10")
    .EntireRow.Hidden = False
    .Copy Range("A" & Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(4).Row)
    .EntireRow.Hidden = True
  End With
End Sub
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie, werkt perfect. Moet alleen zorgen dat er niet nog een "gevulde" cel onder staat merk ik, moet echt leeg zijn.
 
Is niet perse noodzakelijk alleen weet ik niet wat je waar invult.

De basis van het zoeken van de laatste niet lege regel staat hier
Code:
Range("A" & [COLOR="#FF0000"]Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp)[/COLOR].Offset(4).Row)
Met offset(4) ga je dan 4 rijen naar beneden en is natuurlijk geheel aan te passen naar eigen wensen.
 
Anders,
Code:
.Copy Cells(Rows.Count, 2).End(xlUp).Offset(4, -1)
 
hartelijk dank, begin het te begrijpen :)
In ieder geval werkt het nu zoals bedoeld!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan