Ergenis WD Mycloud ex2 Ultra

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Wat heb ik spijt dat ik ooit een WD Mycloud Ex2 Ultra NAS heb gekocht. Alleen maar ellende mee :evil:

Opsomming van de problemen:

- regelmatig geen verbinding meer via mijn laptop (Wifi). Hiervoor moet ik echt de stekker uit de NAS trekken en een tijd weer wachten. Dan doet die het weer.
- simpelweg de naam van een bestand veranderen gaat tergend langzaam.
- Het LEDje voor disk 1 brandt soms ook rood. Geen idee wat dit is.

Heeft iemand hier ervaring mee? Heb werkelijk geen idee waarom de LED voor disk 1 ook rood is. Een tijdje later wordt die weer blauw.

Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen om deze problemen op te lossen. Bedankt alvast voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
De betekenis van die rode LED staat gewoon in de handleiding van die NAS vermeld, op bladzijde 12.
Dat het wijzigen van bestandsnamen of uploaden naar de NAS soms erg langzaam gaat zal daar waarschijnlijk ook mee te maken hebben of je netwerksnelheid is niet optimaal.
 
Ik heb mijn NAS volgens de gebruiksaanwijzing weer een reset gegeven (10sec resetknop indrukken) en nu lijkt het weer even goed te gaan. Bedankt voor de link naar de handleiding.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi...ik zou, als de software die mogelijkheid biedt, een integriteitscontrole van de schijf / schijven uitvoeren.
Indien dit vaker voorkomt wordt 1 van de schijven slecht en kun je die beter vervangen vóór je definitief data verliest of andere problemen krijgt. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan