• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bestandsgegevens in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

trainers

Verenigingslid
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
162
Ik zit te puzzelen.

Hoe krijg ik de naam van een bestand in een cel: bijv. in A1 de naam pietjepuk.xlsm, en dan in cel B1 de datum en tijd van de laatste wijziging en in C1 de grootte in kB.

Geprobeerd om de gegevens uit Windows verkenner te kopiëren, werkt dus niet. Kan het uiteraard in de cellen over gaan typen maar dat lijkt mij een beetje dom.
Is er een simpele manier om deze gegevens boven water te krijgen?

Bij voorbaat dank.

Groeten,
 
Voor de datum/tijd en grootte is VBA benodigd. Voor de filenaam kun je eventueel een formule gebruiken:
Code:
DEEL(CEL("filename");VIND.SPEC("[";CEL("filename"))+1; VIND.SPEC("]";CEL("filename"))-VIND.SPEC("[";CEL("filename"))-1)

In bijlage een voorbeeld waarin gevraagde gegevens via VBA ingevuld worden bij openen van het werkboek. (N.B. Je krijgt dus de tijd en omvang van het bestand bij laatste keer opslaan...)
 

Bijlagen

  • pietjepuk.xlsm
    15,3 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Hoi AlexCEL,

Exact wat ik bedoelde. Super.
Dank je wel.:)

Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan