iPhone krijgt verkeerde ip adres van router

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivopoelen

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2002
Berichten
95
Hallo allemaal,

Sinds een week of 2 krijgt mijn iPhone se geen internet meer via WiFi.
Hij maakt wel verbinding, maar er staat bij geen internetverbinding.
De router zit in de ip range 192.168.1.xxx.
Als in de verbinding details van de iPhone kijk zit die in 169.259.x.x ook
de subnetmasker is anders.
Als ik de router(experiabox) reboot doet ie het wel eenmalig.
Gister modem terug naar fabrieksintstellingen geen resultaat.
Het aparte is dat ik wel verbinding krijgt via een accesspoint aangesloten op dezelfde router.
Ook de laptop, printer en andere Android telefoon werkt wel gewoon.
Heeft er iemand een idee.

Hoor het graag

Mvg Ivo.
 
Het adres 169.259.x.x betekent dat hij helemaal geen IP adres heeft kunnen verkrijgen.
Het lijkt er dus op dat er geen verbinding is met de DHCP waarvan hij deze zou moeten krijgen.
 
bedankt voor de reactie,

heb vandaag de naam van het wifi netwerk veranderd en dan maakt ie eenmalig verbinding, tot ik buiten het bereik kom. Daarna weer terug bij af....
Is het mogelijk niet met dhcp te werken? ook als er veel verschillende mensen vd wifi gebruik maken?

hoor het graag

mvg ivo
 
Ik ken een iPhone verder niet,maar zonder DHCP zal je een vast IP adres moeten geven dan dat wil je niet uiteraard.
Heb je dat netwerk al een uit je iPhone verwijderd om het opnieuw te laten registreren?
Anders zou ik het ook niet weten.
 
hallo,

Had elders gelezen dat iphone moeite heeft met sommige kanalen van de wifi, nl 12 en 13. Nu stond hij op automatisch, dus op kanaal 3 gezet.
Helaas geen resultaat vandaag andere iphone geprobeert, deze werkt wel gewoon....
Canaal digitaal (internet provider)gebeld met het probleem, maar zeiden dat ze daar niets mee te maken hebben. Maw: zoek het maar uit.

Ook al herstel netwerk instellingen gedaan op de iphone, helaas geen resultaat.....
Iemand nog een idee?

mvg ivo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan