• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Macro om cellen in 1 kolom te verversen of kopieren/plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

PatW

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2017
Berichten
9
Hallo,

Mede dankzij hulp op dit forum heb ik een logboek in Excel gemaakt die mij zeer goed bevalt en waar ik veel gebruik van maak. Sinds kort heb ik de Excel app op mijn ipad maar die ondersteund helaas geen macros en daarom loop ik tegen het volgende aan: offline vul ik de rijen B:N in en dan via dropbox als ik weer thuis ben op de laptop moet ik de cellen in kolom F opnieuw invullen zodat de rest uitgerekend kan worden. Wat is de beste manier om dit niet handmatig te hoeven doen? De cellen kopieren en dan plakken op dezelfde locatie in een loopje of is er een betere manier? Zou dat ook in een macro kunnen (via macro's opnemen kwam ik er niet uit en ook niet na veel googlen (mijn vba skills zijn bijzonder slecht)).

Alvast bedankt voor uw hulp,
Patrick

Bekijk bijlage test logbook.xlsb
 
Voeg onderstaande routine toe aan de werkbladmodule "Logboek" en koppel hem eventueel aan een knop.
Code:
Sub Vullen()
    Dim Cl
    
    For Each Cl In Range("F7:F" & Cells(Rows.Count, 6).End(xlUp).Row)
        Worksheet_Change Cl
    Next
End Sub
 
Dit werkt precies zoals ik het voor ogen had, bedankt voor uw hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan