• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kuur planner

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
83
Goede morgen
Voor de longoncologie heb ik destijds het e.a. aangeleverd en n.a.v. die gegevens is bijgevoegd document ontstaan.
We hadden 2 kuur soorten met 10 beschikbare plekken. Maar nu hebben we toestemming gegeven om een 3e kuur te mogen geven, en dit betekend dat wij nog 4 extra plekken nodig hebben.
Helaas bevat het document sommen die ik zelf niet begrijp dus vandaar mijn vraag hier.
- Wie wil in het huidige document, per dag, 4 extra plekken toevoegen ?

Alvast heel erg bedankt
Ik zie een reactie graag tegemoet.

vriendelijke groet,
Maaike

Bekijk bijlage 2018 longoncologie kuur planner (3 kuren).xlsb
 
Omdat ik het nog wist van de voorgaande keer...:p
Bij deze:
 

Bijlagen

  • 2018 longoncologie kuur planner (3 kuren)_gijs.xlsb
    522,6 KB · Weergaven: 43
fout melding in datum?

wat zijn ze hier toch ontzettend blij met jou :D
Kan het kloppen dat er weer een foutmelding in de datum zit ?

groetjes maaik
 
:thumb:
Die fout heeft te maken met een datumnotatie.
Verander in tabblad "Planning", cel B35 de tekstfunctie in de formule op de volgende manier:
"D-MM-YY" ==> "D-MM-JJ"
 
Om dat onafhankelijk van de taal te maken kan je dit doen in een cel:
Code:
=ALS(TEKST(DATUM(1900;1;1);"JJJJ")="1900";"JJ";"YY")

Noem die cel JAARMASKER en dan in de cel waar het nodig is:
Code:
=TEKST(VANDAAG();"D-MM-" & JAARMASKER)
 
Mooi edmoor. :thumb:
Jouw eerste formule kan uiteraard ook als naam worden gedefinieerd zonder gebruik van een cel.

@Maaike,
Wil je deze even testen? (2e formule van edmoor in cel B35 verwerkt)
 

Bijlagen

  • 2018 longoncologie kuur planner (3 kuren)_gijs_edmoor_jaarmasker.xlsb
    522 KB · Weergaven: 49
dank jullie wel

wederom namens alle verpleegkundige enorm bedankt voor deze snelle hulp

groetjes maaike
 
Is het niet voor-de-hand-liggender een keuzelijst van weken in plaats van maanden en dagen te maken ?
 
Wij staan open voor elke verbetering.... misschien is dat idd handig. De kuren zijn altijd door de weeks van ma t/m vrijdag, en we hebben nu dus 14 plekken nodig...
- Bij het invullen van patiënt gegevens zag ik dat op de laatste 2 dagen van de planning DHR L blijft staan in rij 13.... is dat nog op te lossen voor ons ?

groetjes maaike
 
verbeteringen:

1. verwijder samengevoegde cellen zoals in de bijlage
2. het gebruik van mej. is al in 1950 afgeschaft
3. het aantal kolommen kan drastisch gereduceerd worden (zie bijlage)
4. de invoerlijst dient uit 1 tabel (listobject te bestaan: dat reduceert het aantal formules enorm
5. alle benoemde bereiken kunnen verwijderd worden
6. Het aantal voorwaardelijke opmaken kan tot 3 gereduceerd worden ( moet je nog zelf doen)
7. vaste gegevens (maandag t/m vrijdag) kunnen vast in een cel gezet worden: dat bespaart overbodige herberekeningen
8. formules kunnen vereenvoudigd worden door beter gebruik te maken van het 'numberformat'
9. de invoer van de invoerlijst kan beter ondersteund en gestandaardiseerd worden om fouten en inconsistenties te voorkomen.
 

Bijlagen

  • __longoncologie.xlsb
    138,5 KB · Weergaven: 46
Bedankt voor je nieuwe ontwerp. echt is het heel belangrijk om de kuur nummers te weten. Dit omdat afsapraak 1 soms wel kuur 43 kan zijn... ingewikkeld maar het is zo.
Kan bij elke afspraak nog een kolom kuur nummer komen ? de informatie over de kuur zegt namelijk wat de apotheek moet doen etc.
Knipsel.JPG
 
Als je in de invoerlijst kolom G gebruikt om aan te geven de hoeveelste de eerste afspraak in een reeks van kuren is (bijv. 43), kunnen we het kuurnummer ook weer gewoon berekenen. Daar zijn gelukkig geen 14 kolommen voor nodig.

Jouw plaatje bevat nog maar 10 plaatsen per dag en gaat uit van dagen en maanden in plaats van weken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn plaatje is de huidige lijst zoals we hem nu nog gebruiken. De aanpassing naar een weekoverzicht is super fijn, veel fijner dan 7 dagen door klikken naar een nieuwe week..

Kolom G is voor osn de registratie van de plek waar de kuur gegeven wordt. Bijv plek 1 is een Nivolumab kuur op de Dagverpleging Oncologisch centrum
Dus kolom G moet gebruik worden om een bed op stoel plek vast te leggen of een afdeling, zo zien we snel hoeveel plekken we nog hebben voor een nivo kuur of pembro en welke bezet zijn.

Mocht er een slimmere manier zijn om op plek 1 aan te geven welk kuur nummer het is, en hoe het doorgepland kan worden, dan ben ik blij.
Als zorgcoordinator is mijn kennis van excel niet erg groot maar ik ken wel de basis.
mijn dank is groot
 
Laatst bewerkt:
Dan zetten we het toch gewoon in kolom F ?
 
Zekers.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat we hier een beetje vast lopen, dus een laatste poging. Ik snap dat sommige hier druk mee zijn en hier geld mee willen verdienen maar die optie is er niet. Ik heb, samen met oa Gijsbert, een lijstje gemaakt om een overzicht te kunnen maken voor de verpleegkundige zodat zij zien welke plekken waar al bezet zijn en wanneer nieuwe mensen ingepland kunnen worden voor kuren. Het is iets wat voorheen met pen en papier gebeurd en Gijsbert heeft iets gedigitaliseerd in een taal die ik nog niet zo goed kan. Ik heb mij aangemeld voor een cursus Excel bij de LOI maar ik ben nog niet zo ver. Tot die tijd kan ik hulp goed gebruiken en anders moeten we maar op de oude manier verder (het lijstje met 10 plekken).

.....Maar mocht iemand het document van Gijsbert met 14 plekken van 19 juni 2018, 16:35 in de laatste 2x de vermelding van Dhr L kunnen weg halen dan ben ik al geholpen, en per week een overzicht zoals snb schreef op 20 juni 2018, 22:33 is prachtig, maar daar tellen de kuren niet lekker door omdat er kolommen weg zijn en ook dat kan ik nu niet zelf oplossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan