Laptop laden gaat steeds aan en uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo Allemaal,

Ik heb een Medion Laptop van 2 jaar oud.

Als ik de lader in de laptop doe gebeurt er in eerste instantie niets, na een tijd begint hij te laden, meestal als de accu bijna leeg is.
Meestal lukt het wel om hem tot 100% op te laden maar als ik de lader er dan in laat zitten op gewoon thuis op netstroom verder te werken valt de lader steeds uit.

De lader heb ik gemeten met een multimeter en die geeft gewoon contant 19 volt, dus zonder schommelingen.

Als ik de accu er uit haal en alleen op netstroom wil werken doet de laptop het niet.

Op het moederbord zit een aansluiting met 2 rode en 2 zwarte draden. Op de twee buitenste, een rode en een zwarte, staat ook 19 volt, op de twee binnenste, ook een rode en zwarte staat geen spanning.

De laptop draait op Win10 Home met alle laatste updates en de firmware voor de BIOS is ook onlangs bijgewerkt tot de meest recente net als alle andere drivers.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Graag jullie mening/ideeën.

AANVULLING: Een andere adapter die op een andere laptop gewoon goed werkt doet hetzelfde als de originele adapter.

Met vriendelijke groet,

Nossie
 
Laatst bewerkt:
Heb je nog garantie? Snel terug...
 
En anders even een laptop shop binnen lopen.Doormeten.
 
Deze opties had ik ook al bedacht.....:thumb::cool:

Ik had gehoopt op iemand met een soortgelijke ervaring.
 
Hallo

"Ik heb een Medion Laptop van 2 jaar oud."

Dit specifieke model/typenr ken ik niet , maar medion geeft toch 3 jaar garantie ???

Of is dit ook al gedaan ???

Dit is zo goed als alles wat er bestaat van power jacks voor medion laptop's ...

Zo goed als altijd vindt je wel een model die ook op uw laptop zal passen....

https://www.benl.ebay.be/sch/i.html...+jack+port&LH_PrefLoc=2&_pgn=3&_skc=100&rt=nc

Beide rode draden , alsook de zwarte dienen onderling doorverbonden te zijn.

Controleer uiteraard ook deze aansluitingen op continuiteit motherboardzijde.

Meestal zit er een onderbreking in de connector laptop , verstopt onder de krimpkous ... deze kun je uiteraard zelf terug vast solderen.

De laptop dient de batterij ook op te laden , indien hij is uitgeschakeld ... (te controleren met laadcontrole l.e.d.)

Indien al het bovenstaande voor u chinees is , dit laten doen door iemand met de nodige ervaring ....

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen iets aan deze info.

Peter
 
En nog net garantie?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan